يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
فرماندار اسکو :
عجب شیر ما - فرماندار اسکو گفت: هفتمین دوره جشنواره برداشت گل محمدی شهرستان اسکو ۱۳ تیرماه در روستای هدف گردشگری عنصرود برگزار می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مرتضی محمدزاده اظهار‌ داشت: هفتمین جشنواره گل محمدی شهرستان اسکو 13 تیر ماه از ساعت 16 الی 20 عصر در روستای عنصرود برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف معرفی دقیق منطقه با قابلیت‌های آن به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه سطح زیر‌کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازاریابی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و گردشگری وهمچنین اشتغال در بخش کشاورزی برگزار می‌شود.

محمدزاده با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره گل محمدی، اهداف این جشنواره را برشمرد و گفت: آشنایی بیشتر مردم با مزیت‌های اقتصادی منطقه، تکنولوژی جایگزین برای گلاب‌گیری سنتی، توسعه سطح زیر کشت این محصول به دلیل نیاز آبی کمتر و امکان کشت در شیب‌‌های تند، توانمند کردن جامعه محلی، دستیابی به تکنولوژی فرآوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

فرماندار اسکو با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از این جشنواره گفت: انتظار می‌رود امسال نیز شاهد حضور گسترده علاقمندان به طبیعت در روستای عنصرود باشیم. در این جشنواره علاوه بر تجلیل از کشاورزان، تولید کنندگان و هنرمندان فعال این عرصه، نمایشگاه عرضه محصولات هنری ، صنایع دستی و کشاورزی نیز برگزار خواهدشد.

محمدزاده درپایان با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن این جشنواره باید از تجارب جشنواره‌های قبلی استفاده کرد، گفت: با همکاری مشترک ادارات از جمله بخشداری مرکزی، مدیریت جهادکشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط زمینه برای حضور حداکثری مردم و معرفی هرچه بهتر این منطقه گردشگری فراهم آمده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: