پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: مسؤولان به‌صورت جدی و علاقه‌مند در زمینه ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان تلاش کنند و صرفاً آمار پایگاه‌های بی‌محتوا را بالا نبریم بلکه اقدامات محتوایی انجام دهیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه برنامه‌های اوقات و فراغت نوجوانان و جوانان استان آذربایجان‌شرقی با تشریح برنامه‌های اوقات و فراغت اظهار کرد: بنا به نظر شورای آموزش و پرورش و استاندار آذربابجان‌شرقی از 2 سال گذشته موضوع غنی‌سازی اوقات و فرهنگی دانش‌آموزان در اولویت دستگاه‌های فرهنگی قرار گرفته است.

وی با تشکر از دستگاه‌های همکار و فعال در بخش ایجاد برنامه‌های اوقات فرهنگی، بیان کرد: رویکرد دستگاه‌های فرهنگی در رابطه با اوقات و فراغت  دانش‌آموزان در بخش فرهنگی  استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه از زمان استقرار دولت یازدهم تمام دستگاه‌ها و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای اوقات و فراغت به‌کار گرفته شده است، بیان کرد: مقدار متفاوت اوقات و فراغت در پایگاه‌ها استفاده شده و با ایجاد رشته‌های متنوع تلاش به ایجاد انگیزه دانش‌آموزان از تفریحات سالم است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء شاخص‌های استان که مد‌نظرمان بود تا در شأن آذربایجان قرار گیرد، استفاده شده است.

پاشایی با اشاره به امکانات ورزشی و علمی و فرهنگی در مدارس، بیان کرد: زمینه لازم برای برای ارتقاء کمی و کیفی فراهم شده ولی باید به‌گونه‌ای بسترسازی‌های لازم انجام گیرد.

وی به‌ساخت مجموعه ورزشی و اختصاصی برای دانش‌آموزان در استان اشاره کرد و افزود: رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد علاقه‌مندی و افزایش سطح کمی و کیفی برنامه‌های تفریحی است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ها باید توسط مربیان و معلمان و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه کانون‌های فرهنگی، اردوگاه‌ها، دارالقرآن، پژوهش‌سرا احداث شده است.

پاشایی اذعان داشت: ۲هزار پایگاه پژوهشی در استان داریم که با برنامه‌ریزی انجام شده می‌خواهیم از مجموع   ۷۰۰ هزار دانش آموز در استان بتوانیم یک سوم آنها را به فعالیت‌های فراغتی سالم آموزش و پرورش جذب کنیم که شامل رشته‌های متفاوت و متنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: سامانه همگام و پرتال اوقات و فراعت تهیه شده و معلمان، مدیران و دانش آموزان در این سامانه ثبت‌نام کنند تا با ایجاد مدیریت زمان،  برنامه منسجم انجام گیرد.

وی با تاکید به اهمیت  لحاظ مدیریتی و علمی پرداختن به زوایای بومی، گفت:  شاید در یک شهر کارهای فرهنگی جواب مثبتی می‌دهد و منجر به ایجاد انگیزه در بین مسؤولان هم شود و نباید بی‌توجه به استعداد افراد مناطق مختلف باشیم.

پاشایی با اشاره به وجود  اصطلاح «دره تنیسی» در رشته مدیریت، ابراز کرد: این اصطلاح برگرفته از آن است که در روستایی به نام «تنیس» می‌خواستند سدی بسازند ولی هر کاری کردند کار پیش نرفت که با ارزش‌یابی متوجه شدند دلیل عدم استفاده از نیروهای بومی بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع و متفاوت ایجاد کنیم زیرا تنها راه مقابله آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و اقدام و عمل و فعالیت خودی است.

پاشایی با ابراز نگرانی از دسیسه‌های دشمن در رابطه با اهداف شوم در فضای مجازی، ابراز کرد:  فضای مجازی به شدت آسیب بزرگ از سوی دشمن برای دانش‌آموزان است که دشمنان روی آن کار بسیار کرده تا ‌آبروی جوان ما را از بین ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مسؤولان به صورت جدی و علاقه‌مند در زمینه ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان تلاش کنند و صرفاً آمار پایگاه‌های بی‌محتوا را بالا نبریم بلکه اقدامات محتوایی انجام دهیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: