دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
عجب شیر ما - فرماندار مراغه با تاکید بر افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ظرفیت محدود تصفیه خانه موجود، ساخت مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب از بروز مشکلات زیست محیطی جلوگیری می کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، ظفر محمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذائی مراغه افزود: تخلیه پسماندها و فاضلاب خانگی در برخی از مناطق شهری و روستایی از معضلات موجود شهری بوده که باید با ارایه راهکارهای ویژه این مشکلات رفع شود.
وی ادامه داد: مکان یابی مناسب با مطالعه و برنامه ریزی اصولی برای ایجاد واحد سپتیک در برخی از مناطق شهری و روستائی یا احداث چاه های جاذب برای تخلیه پسماندهای فاضلاب های لجن کش ها راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از ایجاد برخی مشکلات زیست محیطی است.
وی گفت: کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و دادستانی برای ارائه راهکار مناسب برای رفع این مشکل زیست محیطی تشکیل می شود.
محمدی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه دستفروشان مواد غذائی و بازارهای هفتگی در مناطق حاشیه شهری، خواستار ساماندهی و مکان یابی مناسب برای این منظور توسط دستگاه های خدمات رسان شهری شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت عمومی جامعه گفت: سلامت و بهد اشت جامعه خط قرمز دستگاه های خدمات رسان بوده و در این زمینه هیچ قصور و کوتاهی قابل قبول نیست.
علی جنتی با اشاره به مشکل تخلیه فاضلاب در برخی از شهرک های اقماری و روستاهای اطراف توسط لجن کش های سیار افزود: ایجاد محلی مناسب با مطالعه و برنامه ریزی کارشناسی برای تخلیه فاضلاب های حمل شده توسط لجن کش ها از بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی پیشگیری می کند.
وی ادامه داد: ساماندهی لج کش های سیار با توجه به وجود نیاز به فعالیت آنها در برخی از مناطق حاشیه شهری و روستائی به دلیل عدم وجود شبکه جمع آوری فاضلاب، ضروری بوده و باید با هماهنگی دستگاه های نظارتی و خدمات رسان انجام شود.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست محیطی و بهداشتی در بین دستفروشان و بازارهای هفتگی از جمله جمعه بازار به عنوان کانون های مستعد شیوع برخی بیماری های مشترک انسان و دام، خواهان ورود و مشارکت دستگاه های خدمات رسان به بحث ساماندهی این مناطق شد.
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت موجود تخلیه فاضلاب در برخی از مناطق از جمله در حاشیه رودخانه ها و مناطق مسکونی غیرقابل قبول است گفت: ارائه راهکار فوری برای رفع این مشکل توسط نهادهای خدمات رسان ضروری است.
علی دلداری افزود: ساماندهی لجن کش های شهری و روستایی در قالب اتحادیه صنفی و نیز احداث مکان مناسب برای تخلیه و تصفیه فاضلاب های حمل شده توسط این واحدهای سیار، از ایجاد مشکلات بهداشتی و آسیب رسان به سلامت جامعه جلوگیری می کند.
در این نشست اعضای کارگروه مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و سلامت و مشکلات زیست محیطی شهر مراغه و روستاهای اطراف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
برچسب ها: تصفیه خانه ، مراغه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: