سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
عجب شیر ما - رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی انگیزه‌ی اصلی افراد شایعه افکن در فضای مجازی را افزایش اعضاء و تعداد لایک‌ها در فضای مجازی عنوان کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محسن محمودی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در فضای مجازی کاملاً برقرار است، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در تبریز که مبنی بر ربوده شدن 50 کودک از سنین یک الی 15 ساله شایعه شده بود، این مسئله ابتدا در یک گروه خانوادگی شکل گرفته و به صورت علنی اعلام نشده بود تا اینکه در روز جمعه با به اشتراک گذاشتن در یک کانال مورد بازدید هزاران کاربر قرار گرفت. 
وی ادامه داد: اقدامات اولیه توسط نیروی انتظامی با حساسیت زیادی در اولویت پلیس فتا قرار گرفت. این خبر باعث ترس و وحشت اذهان عمومی در جامعه شده بود، بلافاصله بعد از صدور با همکاری دادستان ادمین‌های اصلی این کانال شناسایی شد و افراد دستگیر شدند. 
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افراد مورد نظر و شایعه پراکن در محله‌ی خود دستگیر شدند، اعلام کرد: در مجموع سه زن و یک مرد در این موضوع دست داشتند که توسط پلیس فتا دستگیر شدند. این افراد انگیزه‌ی اصلی خود را افزایش اعضاء و تعداد لایک اعلام کردند و به دلیل شنیده‌ها از سر دلسوزی به مردم این خبر را نشر دادند. 
وی افزود: قبل از دستگیری حدود 11 هزار نفر از این خبر بازدید کرده بودند و تاکنون حدود 25 هزار نفر بازدید داشته است. این افراد در میانگین سنی 30 تا 40 ساله قرار داشتند و در کمتر از یک ساعت شناسایی و دستگیر شدند.                                                                      
وی با تاکید به اینکه پلیس فتا با کسانی که عرصه‌ی فضای مجازی را ناامن کرده و با شایعه‌سازی اذعان عمومی را تشویش می‌کنند، برخورد می‌کند، عنوان کرد: پلیس فتا با این افراد با قاطعیت برخورد می‌کند و ما در امنیت مردم با کسی شوخی نداریم و امنیت جامعه را معامله نمی کنیم. 
محمودی ادامه داد: اصحاب رسانه همواره هم گام با پلیس فتا، افسران جنگ نرم بوده و یار همیشگی پلیس فتا هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: