يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
در نشست خبری شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان مطرح شد:
نشست خبری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با هدف فرهنگ سازی در زمینه مدیریت و بهینه سازی مصرف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار عجب شیر ما، در این نشست دکتر افشین روشن میلانی ضمن ارائه آمار و اطلاعاتی پیرامون وضعیت شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و مصرف برق در استان‌های تابعه این شرکت، از فعالان و اصحاب رسانه خواست تا در راستای افزایش همکاری مردم در زمینه بهبود الگوی مصرف و بهینه سازی گام بردارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: میزان مصرف برق در اوج پیک سال گذشته را 2 هزارو945 مگاوات بود که این میزان با احتساب کاهش مصرف بخش صنعت و کشاورزی و همکاری این دو بخش در زمینه مدیریت مصرف بوده است و خوشبختانه با همکاری این دو بخش به همراه ادارات موفق شدیم از بازه زمانی اوج مصرف در سال گذشته بدون مشکل عبور کنیم.

وی در ادامه با بیان این امر که در سال جاری انتظار افزایش مصرف در شبکه سراسری را داریم، افزود: در روزهای گرم سال به ازای هر درجه افزایش دما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته می‌توان به طور میانگین انتظار افزایش بار مصرفی حدود 800 مگاوات را در شبکه سراسری متصور بود و با توجه به اینکه تا به امروز دمای هوا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود یک درجه گرم تر بوده است، میتوان انتظار افزایش این درجه حرارت را به میزان دو درجه در روزهای اوج گرما داشته باشیم که افزایش بار حدود 1600 مگاواتی را برای شبکه در پی خواهد داشت.

روشن میلانی افزود: بخش عمده افزایش بار در روزهای گرم سال مربوط به مصارف سرمایشی در بخش مسکونی بوده و بر همین اساس نیز می‌توان با یک کاهش 10 درصدی در مصرف، روزهای اوج مصرف سال‌جاری را نیز بدون مشکل پشت سر گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به تعیین مشوق‌ها برای خرید انرژی از مولدهای کوچک، افزود: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان مشوق‌های ویژه‌ای را برای خرید انرژی از مولدهای کوچک در نظر گرفته است که بر اساس این مشوق‌ها، قیمت خرید انرژی از مولدهای کوچک 10 الی 15 برابر قیمت فروش به مشترکین است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان ادامه داد: در حال حاضر 20 مگاوات نیرو از مولدهای کوچک در حال بهره‌برداری وارد شبکه می‌شود که امیدواریم این میزان تا پایان سال‌جاری به 100 مگاوات برسد.

وی در ادامه با اشاره با ضرورت مدیریت مصرف توسط مشترکان خانگی اظهار داشت: هر یک از مشترکین با پاسخ دادن به چند سؤال اساسی در زمینه مصرف برق می‌تواند الگوی بهینه مصرف را بسته به نیاز‌های خود پیدا کند. یکی از این سؤالات این است که چه زمانی چه کاری را انجام دهیم، برای مثال با توجه به ساعات اوج مصرف که از ساعت 12 الی 16 و 19 الی 23 می‌باشد، مشترکین می‌توانند استفاده از وسایل پرمصرف را در خارج از این ساعات تنظیم کنند تا هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و هم به توزیع پایدار برق کمک کنند. سؤال دیگری که می‌تواند در این حوزه مطرح باشد چه مقدار است، برای نمونه مشترکین می‌توانند به جای آنکه برای یک لباس، ماشین لباسشویی را روشن کنند، این وسیله را برای شستشوی چند لباس و یا ظرفیت اسمی کامل لباسشویی به کار گیرند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: