پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:
عجب شیر ما - رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شورای چهارم تا چهاردهم مرداد ماه سال جاری به فعالیت خود ادامه داد، گفت: با توجه به اعتراضات بوجود آمده در روزهای پس از اعلام نتایج شورای پنجم باعث شده هنور جلسه‌های شورای چهارم برگزار نشود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، شهرام دبیری با اشاره به اینکه لازم است شورای چهارم تا چهاردهم مرداد ماه سال جاری به فعالیت خود ادامه داد و جلسات هفتگی را برگزار کند، اظهار داشت: با این حال اعتراضات بوجود آمده در روزهای پس از اعلام نتایج شورای پنجم باعث شده که فعلا نتوانیم جلسات باقی مانده شورای چهارم را برگزار کنیم و جلسه علنی فردا نیز برگزار نمی شود.

رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه در تاریخ  14 مرداد اولین جلسه شورای پنجم برگزار خواهد شد، گفت: در همان تاریخ و با حضور هیئت رئیسه سنی رای گیری برای انتخاب هیئت رئیسه شورای پنجم در سال آتی انجام خواهد شد و پس از انتخاب هیئت رئیسه  موضوع انتخاب شهردار تبریز مطرح خواهد شد.

دبیری در پاسخ به این پرسش فارس که که چرا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات  تاکنون موفق به برگزاری جلسات شورای چهارم نشده‌اند، افزود: با توجه به اینکه نتایج این دوره کمی دور از انتظار بود و اعتراضاتی در مورد آن وجود دارد با وجود تمایلمان به برگزاری جلسات هنوز نتوانستیم این کار را انجام دهیم.


شمارش مجدد آرای انتخابات شورای شهر تبریز
احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پیش از این  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از شمارش مجدد آرای اخد شده انتخابات شورای شهر تبریز در چند روز آتی خبر داده بود.

وی اظهار کرد: طی جلسه‌ای با کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات شورای شهر تبریز، صورت‌جلسه‌ای برای اعتراض و مطالبه نامزدهای معترض که بیش از ۶۰ نفر هستند، تنظیم شد.

بیگی با بیان اینکه طبق مستندات و گفته نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات شورای شهر تبریز، موضوعاتی در خصوص سلامت انتخابات مطرح شد، افزود: مطابق با مستندات، اقداماتی قبل انتخابات، حین انتخابات صورت گرفته که غیرقانونی و البته قابل تأمل است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌بندی مطالبات، مستندات و اعتراضات، درخواست بازشماری مجدد آرا شده است، گفت: با توجه به اینکه هیأت نظارت انتخابات شورای شهر بر عهده نمایندگان مجلس است، از این رو در چند روز آتی ۱۰ درصد آرا و صندوق‌های مورد نظر که شک و شبهه دارد، شمارش مجدد خواهد شد.

این گزارش می افزاید، حاشیه های انتخابات شورا در تبریز به حدی بود که هیأت نظارت انتخابات شورا به دلیل عدم توجه به استعلام‌های مراجع چهارگانه در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورا توسط هیأت نظارت مرکزی استعفا دادند.

رئیس مستعفی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی از عملکرد مشکوک و ناصواب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تایید و ردصلاحیت‌های افراد دارای سوابق کیفری حتی ساعتی پس از آغاز انتخابات شوراهای اسلامی در استان انتقاد کرد.

سلمان خدادادی با ابراز تاسف و انتقاد دوباره از  عملکرد مشکوک و ناصواب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تأیید و رد صلاحیت‌های افراد دارای سوابق کیفری حتی ساعتی پس از آغاز انتخابات شوراهای اسلامی در استان اظهار داشت: بنده به دلیل این عملکرد نابخردانه و غیرمعقول هیأت مرکزی از مردم شهیدپرور عذرخواهی کرده و به واسطه ادامه این فرآیند از سوی افرادی که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عضویت این هیأت درآمده و به شأن مردم و مجلس خدشه وارد کردند، متاسفم.

وی افزود:  تأیید دوباره افرادی که دارای سوابق کیفری سنگینی هستند  نوعی دهن کجی به مردم ولایت‌مدار و حماسه‌ساز آذربایجان است و ما از عملکرد این هیأت ابراز برائت می‌کنیم.

خدادادی ادامه داد: ادامه این فرآیند رد و تأیید صلاحیت‌ها در صبح روز انتخابات نشان داد که استعفای اعضای هیأت عالی نظارت استان اقدامی درست و در راستای حفظ منافع مردم بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: