جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه حرف هایی که گفته می شود در تاریخ ثبت شده و نمی توان آن را تغییر داد ، افزود: اگر بنا باشد آنچه که ضد انقلاب را خوشحال می کند، تکرارشود، آیا بعد انتخابات تریبونی خواهد بود که بگوییم این حرف ها فقط برای انتخابات بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح نخستین کارخانه تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) در شبستر تاکید کرد: انتخابات روز جمعه تمام خواهد شد ولی اینکه خودمان اقتصاد کشور را سیاه نشان دهیم و به دنیا بگوییم که بیکاری بیداد می کند، مردم فقیر هستند و نان ندارند، تابلویی است که از خود به بیرون منعکس می کنیم.
وی اضافه کرد: این ها همان حرف های ضد انقلابیون و بیگانگان است که می گویند این انقلاب کاری برای شما نکرده و در جمهوری اسلامی فقر، بیکاری، بدبختی، تعطیلی کارخانجات و توقف تولید اتفاق افتاده است.
جبازارده همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد، گفت: از روز اول به فرمانداران توصیه کردیم که وظیفه اصلی آنها ایجاد فضای مناسب اقتصادی در سایه وحدت و صمیمت است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم یکی از پروژه های دانش بنیان است که جزو اولویت های ما در سال های گذشته بود و اعتقاد داریم هرچه پروژه های دانش بینان و دانش محور در استان افزایش یابد، هم میزان سرمایه کمتری برای آن لازم و هم فرصت اشتغال برای جوانان تحصیل کرده در این واحدها بیشتر است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مدیرعامل این کارخانه اعلام کرد می توانند مشابه دستگاه های این کارخانه را با 70 درصد توان داخلی بومی سازی و در داخل تولید کنند، اظهار کرد: می شود با تامین تسهیلات مورد نیاز این طرح را تکثیر کرد.
وی با بیان اینکه این روز ها اعلام می شود تسهیلات در دولت یازدهم به چند نفر معدود اعطا شده است، گفت: فقط صندوق کارآفرین امید در طول سال گذشته 600 میلیارد ریال به چهار هزار واحد در استان آذربایجان شرقی تسهیلات اعطا کرده است.
جبازراده ادامه داد: در شهرستان شبستر نیز 69 واحد تولیدی در طول سال گذشته تسهیلات دریافت کردند و در سطح استان نیز برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی 738 کارخانه تسهیلات بانکی ارائه شد و علاوه بر این بانک ها از محل منابع خود برای 300 واحد دیگر تسهیلات اعطا کردند.
وی افزود: آذربایجان شرقی از نظر اقدام و عمل و حمایت از تولید و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی جزو سه استان برتر کشور انتخاب شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اانتقاد از رفتار زشت و مذموم برخی ها در برگزاری مراسم ختم واحدهای تعطیل شده در برخی شهرهای کشور گفت: وقتی که در همین استان آذربایجان شرقی برای رفع موانع تولید، اقدامات مختلفی انجام و واحدهای تولیدی تازه ای افتتاح می شود، چطور این افراد اقدام به برگزاری مجلس ختم می کنند، پس برای افتتاح واحدهای تولیدی نیز مراسم تولد برگزار کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان شبستر دارای چهار شهرک صنعتی است، اظهار کرد: 550 واحد در شهرک های صنعتی شهرستان شبستر مستقر هستند و در هیچ یک از این شهرک ها زمین برای واگذاری وجود ندارد و این یعنی اقتصاد فعال است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: امروز ما دنبال استخدام جوانان نیستیم چرا که به میزان کافی نیرو در ادارات استخدام شده است و جوانان باید به فکر تولید باشند؛ انتظار نداشته باشیم که دولت کارخانه ایجاد کند ، اقتصاد و تولید مال مردم است.
وی اضافه کرد: تولید باید در دست بخش خصوصی باشد و نباید انتظار داشت که دولت واحد تولیدی ایجاد کند؛ دولت کارخانه دار و تولید کننده خوبی نیست، دولت ها در همه دنیا امور حاکمیتی را انجام می دهند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر در جنگ شاهد موفقیت جمهوری اسلامی بودیم امروز در جنگ اقتصادی هم اگر مردم در صحنه و به عنوان سربازان و فرماندهان و پیشتازان عرصه اقتصادی نباشند به طور قطع دولت نمی تواند در این جنگ پیروز شود.
وی با بیان اینکه 29 اردیبهشت ماه روز سرنوشت ساز است و خواسته رهبر معظم انقلاب حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است، گفت: ما به دنبال تحقق این امر و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هستیم، مهم نیست که چه کسی انتخاب می شود؛ آنچه مهم است میزان مشارکت مردم می باشد که نشان دهنده مقبولیت نظام در بین مردم است.
جبارزاده در خصوص انتخاب شوراهای اسلامی اظهار کرد: این انتخاب مهم است، زیرا که بخش عمده ای از اداره شهرها و روستا توسط شوراها انجام می شود و در این انتخاب باید دقت کرد.
وی اضافه کرد: در انتخابات باید بیشتر دقت کنیم و بر اساس آنچه که انتخاب اصلح ایجاب می کند باید به افرادی، پاکدست، دلسوز و توانمند و آشنا به امور رای دهیم تا در مرحله اول عمران و ابادی شهر و روستا اتفاق بیافتد و در مرحله بعد آبروی استان از بین نرود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلخ ترین روز من در این چهار سال روزی است که خبر تخلف شوراهای استان به صورت ملی اعلام شد؛ این در شان مردم آذربایجان شرقی نیست که گفته شود با نمایندگان و منتخبان این مردم به دلیل تخلفات برخورد شد.
وی با تاکید بر اینکه هرکس در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شود موظف هستیم برای اعتلای کشور در کنار هم تلاش کنیم، افزود: پشتوانه هر کسی قطعا میزان رایی است که به او داده می شود و رای بالای رئیس جمهوری پشتوانه آن در عرصه های بین المللی و مذاکرات است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه امسال در آذربایجان شرقی برگزار می شود.
برچسب ها: جبار زاده ، انتخابات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: