جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
عجب شیر ما - تیم فوتبال استقلال در حالی به مصاف تراکتورسازی می‌رود که آخرین برد این تیم مقابل سرخ پوشان تبریزی به لیگ دوازدهم بازمی‌گردد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم،  تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران در حساس‌ترین دیدار هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت 17:45، روز پنجشنبه 31 فروردین‌ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم می‌روند.

تراکتورسازی در حالی به استقبال دیدار با استقلال می‌رود که پس از نتایج نامطلوب در هفته‌های اخیر، توانست طلسم شکست‌ناپذیری پدیده مقابل سرخ پوشان تبریزی را بشکند و 3 امتیاز دیدار خارج از خانه با شاگردان مهاجری را کسب کند. استقلال نیز با برتری مقابل صبای قم راهی تبریز می‌شود تا با برد مقابل این تیم، شکست دو-یک در دور رفت را جبران کند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با 50 امتیاز از 27 دیدار گذشته، در رده سوم جدول قرار دارند. تراکتور در دیدارهای قبلی خود 13 برد، 11 تساوی و 3 باخت تجربه کرده است. در حال حاضر سرخ پوشان تبریزی 36 گل زده و 22 گل خورده در کارنامه دارند.

استقلال تهران نیز با کسب 51 امتیاز از 27 دیدار گذشته در رده دوم جدول قرارگرفته و امیدوار است با برد در دیدار خارج از خانه با تراکتورسازی، فاصله امتیازی خود با این تیم را افزایش دهد. شاگردان منصوریان در 27 دیدار گذشته، 14 برد، 9 تساوی و 4 باخت تجربه کرده‌اند. در پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، آبی‌های پایتخت 41 گل زده و 24 گل خورده در کارنامه دارند.

تاریخچه دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران

تراکتورسازی و استقلال تهران تاکنون 15 بار در لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفته‌اند که سهم تراکتورسازی 7 و سهم استقلال 2 برد بوده است. 6 دیدار نیز با نتیجه تساوی به‌پایان رسیده است. دیدار دو تیم در دور رفت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، با نتیجه دو-یک به نفع تراکتورسازی به‌پایان رسید. در این بازی کاوه رضایی برای استقلال گل زنی کرد، گل‌های تراکتورسازی نیز توسط فرزاد حاتمی وارد دروازه مهدی رحمتی شد.

دو تیم پیش‌ازاین 7 بار در تبریز به مصاف هم رفته‌اند که 5 دیدار با نتیجه تساوی به‌پایان رسیده است. در 2 دیدار دیگر نیز یک بار تراکتورسازی و یک بار استقلال پیروز شده‌اند. تراکتوری‌ها در 15 دیدار گذشته 26 بار دروازه استقلال را باز کرده‌اند، در سمت مقابل نیز مهاجمان استقلال در دیدار با تراکتورسازی، 18 بار موفق به گل زنی شده‌اند.

تراکتور و استقلال یک بار نیز در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که استقلال با برد تبریز، تراکتورسازی را حذف کرد.

عملکرد تراکتورسازی در دیدارهای خانگی

تراکتورسازی که در ابتدای فصل برای کسب عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم وارد این رقابت‌ها شد عملکرد خوبی دربازی‌های خانگی نداشت و می‌توان گفت همین مسئله سبب شد شاگردان قلعه‌نویی صدر و حتی رده دوم جدول را از دست بدهند. تراکتورسازی تاکنون 13 بار در تبریز میزبان حریفان خود بوده است. شاگردان قلعه‌نویی در این 13 دیدار، 4 برد، 8 تساوی و یک باخت تجربه کرده‌اند.

سرخ پوشان تبریزی با کسب تنها 20 امتیاز از 39 امتیاز ممکن دربازی‌های خانگی، در رده هشتم جدول بازی‌های خانگی قرار دارند. علی‌رغم اینکه برخی از تیم‌ها 14 بازی خانگی برگزار کرده‌اند، پرسپولیس تهران نیز با 35 امتیاز از 13 بازی در صدر این جدول قرار دارد. تراکتوری‌ها دربازی‌های خانگی خود 21 گل به ثمر رسانده و 13 گل دریافت کرده‌اند.

شاگردان قلعه‌نویی در 5 بازی اخیر خانگی خود یک برد و 4 تساوی تجربه کرده‌اند. 2 دیدار اخیر این تیم در تبریز هم با تساوی به‌پایان رسیده است. تراکتور با کسب 3 امتیاز این دیدار خانگی می‌تواند اختلاف امتیازی خود با استقلال را جبران کرده و رده دوم جدول را تصاحب کند.

عملکرد استقلال تهران در دیدارهای خارج از خانه

شاگردان علیرضا منصوریان در 13 دیداری که به‌عنوان تیم میهمان به میدان رفته‌اند، 7 برد، 5 تساوی و یک باخت تجربه کرده‌اند. استقلال در 5 بازی اخیر خارج از خانه خود 4 برد و یک تساوی کسب کرده است. این تیم با 26 از 13 بازی در رده سوم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار دارد. تراکتورسازی با 30 امتیاز صدرنشین جدول بازی‌های خارج از خانه است.

آبی‌های پایتخت بهترین خط حمله لیگ را دربازی‌های خارج از خانه در اختیار دارند. مهاجمان استقلال دربازی‌های خارج از خانه 19 بار موفق به گل زنی شده‌اند. پرسپولیسی‌ها نیز دربازی‌های خارج از خانه 19 بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند.

استقلال با دریافت تنها 7 گل، بهترین خط دفاعی دربازی‌های خارج از خانه را در اختیار دارد.

عملکرد تراکتورسازی و استقلال در دور برگشت لیگ شانزدهم

استقلال در حالی به رده دوم جدول رده‌بندی رسیده است که در عملکرد این تیم در نیم فصل اول انتقاداتی را به همراه داشت. شاگردان منصوریان با عبور از بحران‌های ابتدای فصل، روندی رو به رشد داشتند و در دور برگشت یکی از بهترین تیم‌های لیگ بوده‌اند.

آبی‌های پایتخت در 12 بازی دور برگشت لیگ شانزدهم 9 برد، 2 تساوی و تنها یک باخت تجربه کرده‌اند تا با 29 امتیاز، پس از پرسپولیس 30 امتیازی در رده دوم جدول دور برگشت این رقابت‌ها قرار بگیرند. این تیم در دور برگشت 23 گل زده و 10 گل خورده نیز در کارنامه دارد.

در آن‌سوی میدان تراکتورسازی با اختلاف معنی‌داری در رده سوم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در 12 بازی خود در نیم فصل دوم، 5 برد، 5 تساوی و 2 باخت تجربه کرده‌اند تا با 20 امتیاز و 9 امتیاز کمتر از استقلال در رده سوم جدول دور برگشت لیگ شانزدهم قرار بگیرند.

عملکرد تراکتوری‌ها در خط دفاعی و هجومی نیز ضعیف بوده است. سرخ پوشان تبریزی در نیم فصل دوم تنها 12 گل زده و 11 گل خورده در کارنامه دارند. پدیده مشهد نیز با 18 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

نکات ویژه دیدار تراکتورسازی و استقلال

هواداران تراکتورسازی قصد دارند برای همدردی با مصیبت دیدگان حادثه اخیر سیل، با لباس سیاه در این دیدار حاضر شوند. تراکتوری‌ها در حادثه زلزله سال‌های گذشته نیز با لباس سیاه در ورزشگاه حاضر شدند.

دیدار دو تیم تراکتورسازی و استقلال تحت تأثیر حادثه اخیر شمال غرب کشور برگزار می‌شود و استقلالی‌ها در این دیدار با بازوبند مشکلی بازی خواهند کرد. مربیان این تیم نیز با لباس مشکی روی نیمکت می‌نشینند.

درآمد حاصل از بلیت‌فروشی دیدار دو تیم به سیل‌زدگان حادثه اخیر اختصاص می‌یابد. بر اساس اعلام مسئولان مربوطه 40 هزار بلیت برای این دیدار آماده‌شده است.

پیش‌ازاین شنیده می‌شد مهدی رحمتی در دیدار با تراکتورسازی غایب خواهد بود اما این بازیکن به همراه کاروان استقلال راهی تبریز می‌شود.

تراکتورسازی در دیدار با استقلال، جاسم کرار و هادی محمدی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. لوسیانو ادینیو نیز به دلیل مصدومیت این دیدار را ازدست‌داده است. استقلال برای دیدار با تراکتور بازیکن محروم یا مصدوم ندارد.

آخرین برد استقلال مقابل تراکتورسازی در لیگ برتر به هفته 29 لیگ دوازدهم بازمی‌گردد و آبی پوشان پایتخت پس از برتری یک-صفر در این دیدار، تاکنون موفق به برتری مقابل تراکتورسازی نشده‌اند.

از 7 دیدار تراکتورسازی و استقلال در تبریز، 5 دیدار با نتیجه تساوی به‌پایان رسیده و هر یک از دو تیم تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند. تنها برد استقلال در تبریز به هفته 23 لیگ یازدهم بازمی‌گردد.

فرزاد حاتمی و محمد ایران پوریان به ترتیب با 7 و 6 گل، بهترین گل زنان تراکتورسازی هستند. ایران پوریان 6 پاس گل نیز در کارنامه دارد.

کاوه رضایی و امید ابراهیمی با به ثمر رساندن 7 گل، بهترین گل زنان استقلال محسوب می‌شوند. رضایی با 8 پاس گل نیز بیشترین پاس گل را برای استقلالی‌ها ارسال کرده است.

استقلال در صورت برد در رده دوم جدول باقی می‌ماند اما در صورت باخت جایگاه خود را از دست می‌دهد. با توجه به اختلاف 11 امتیازی با تیم چهارم جدول، تراکتورسازی نیز در صورت باخت در رده سوم باقی می‌ماند.

دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال، به‌صورت همزمان با 6 دیدار دیگر، از ساعت 17:45، روز پنجشنبه، 31 فروردین‌ماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده اشکان خورشیدی خواهد بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: