شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۵هزار و ۸۰۰ هیات مذهبی در سطح استان خبر داد.

حجت السلام سیدشهاب‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در کنار فعالیت  هیئت‌های مذهبی ۶ هزار مداح فعال نیز در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

فعالیت 630 خانه قرآن در استان/ تربیت 50 نخبه قرآنی

وی از دو برابر شدن بودجه فعالیت‌های قرآنی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۳۰ خانه‌های قرآن و موسسات قرآنی در سطح استان وجود دارد و در سال‌جاری بودجه مباحث و برنامه‌های قرآنی دو برابر شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این اداره کل را تربیت نخبه‌های قرآنی ذکر کرد و اظهار داشت: تربیت استعدادهای قرآنی در اولویت برنامه‌های تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی افزود: در این راستا طی سال گذشته ۵۰ نخبه قرآنی نوجوان تربیت شده است.

حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی ایرانی و اسلامی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ نگاه ویژه‌ای دارد و قصد داریم به صورت پایلوت ۱۰۰ مسجد در زمینه سبک زندگی اسلامی و قرآنی فعال شوند و کتاب‌های سبک زندگی تهیه شده و در این مساجد توزیع شده و مبانی زندگی ایرانی اسلامی و قرآنی در این مساجد تدریس شود.

راه اندازی انجمن در کارخانه های بالای 100کارگر

وی در دامه از همکاری و تعامل با سازمان صنعت و معدن در راستای تشکیل و راه‌اندازی انجمن اسلامی در کارخانه‌ها خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان صنعت و معدن مقرر شد تمام کارخانجات بالای ۱۰۰ کارگر انجمن اسلامی در این کارخانجات راه اندازی شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که اداره کل تبلیغات اسلامی در فضای مجازی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد عنوان کرد: تبلیغات اسلامی با راه‌اندازی شبکه تبیان در فضای مجازی فعال است و به شدت بحث رسانه و محتوا سازی در رسانه را از طریق کارشناسان رسانه با برگزاری دوره‌های سواد رسانه پیگیری کرده است.

برچسب ها: هیات ، تبریز ، موسسه قرانی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: