چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
عضو هیات مدیره مخابرات:
عجب شیر ما - عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: ضریب نفوذ ابزارهای ارتباطی از جمله تلفن ثابت و سیار در آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، لطیف وصلی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 96.5 درصد استان زیر پوشش شبکه های ارتباطی است، گفت: سهم این استان از 30 میلیون و 500 هزار خط تلفن ثابت دایر کشور یک میلیون و 600 هزار خط با ضریب نفوذ 42.3 درصد است و این در حالی است که میانگین ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور 38 درصد است.
وی با اشاره به سهم 51 درصدی شرکت مخابرات ایران در بازار اینترنت پرسرعت کشور، گفت: این سهم در آذربایجان شرقی در حدود 63 درصد است.
وصلی تعداد خط تلفن همراه کشور را 65 میلیون خط عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی با سهم 3.3 میلیون خط تلفن سیار دارای ضریب نفوذ 89.1 درصد است و این در حالی است که میانگین ضریب نفوذ این ابزار ارتباطی در کشور 81 درصد است.
وی افزود: وجود 11 هزار کیلومتر سامانه فیبر نوری در آذربایجان شرقی نوید بخش چشم انداز روشنی در حوزه ارتباطات در این استان است.
وی با اشاره به تاریخچه خدمات ارتباطی، گفت: در زمان حاضر به جایی رسیده ایم که ساکنان روستاهای دور دست کشور انتظار بهره مندی از اینترنت پرسرعت را دارند.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهارکرد: در برنامه 5 ساله تحول این شرکت ارائه خدمات دیجیتال در کلاس جهانی برای سال 1400 هدف گذاری شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ' گفت: باید گام های بلندی برای تحقق این شعار برداشته شود.
محمد صادق پورمهدی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به ویژه در تولید نیازمند عزم جدی است، گفت: حوزه ارتباطات و فناوی اطلاعات نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی جدید دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش پررنگ این استان در حوزه ارتباطات از آماده بودن بسترهای لازم برای اجرای طرح چتر وای فای در تبریز خبرداد.
بهمن حسین زاده گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از شرکت مخابرات انتظار داریم بیش از پیش از صنایع داخلی برای تامین تجهیزات مورد نیاز ارتباطی استفاده کند.
در این آئین از خدمات 12 ساله محمد فرقانی به عنوان مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی تقدیر و علی شکوری عهده دار این مسئولیت شد.
شکوری پیش از این به عنوان معاون فنی شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی فعالیت می کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: