پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی از معرفی اعضای هیئت‌های نظارت انتخابات شورا به فرمانداران خبر داد و گفت: تبلیغات پیش از موعد قطعا از دید بازرسان و ارگان‌های نظارتی دور نخواهد ماند و هرگونه تحرکات تبلیغاتی رصد می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،  در خصوص اقدامات انجام شده در بحث ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ماه جاری، اظهار داشت: در این زمینه هیات‌های نظارت 21 شهرستان و 44 بخش‌های تابعه که در شهرستان‌ها اعضای هیئت نظارت متشکل از پنج نفر و در بخش‌های تابعه متشکل از 3 نفر عضو هستند که به فرمانداران معرفی شده‌اند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: همچنین برای اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر اعضا معرفی شده از وظایف محوله، روز یکشنبه همایش توجیهی با حضور اعضای هیئت نظارت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از وظایف اصلی این هیئت نظارت بر امور تبلیغاتی داوطلبان، اعلام نظر نهایی در خصوص صحت انتخابات، تسلط بر قانون و آئین‌نامه‌های اجرایی انتخابات و آموزش ناظران و همکاری با هیات‌های اجرایی و بازرسان اعزامی از سوی استان، رسیدگی به شکایات واصله است.

خدادادی، اضافه کرد: با توجه به اهمیت شوراها در قانون اساسی و نظام مردم سالاری، مسؤولان امر این مساله را باید جدی بگیرند چرا که مجلس نیز این امر را در تمام بخش‌ها به صورت جدی پیگیری می‌کند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود افراد موثر در حوزه مدیریت شهری، نخبه و با سواد وارد صحنه شوند، چرا که قطعا حضور افراد غیرتوانمند و دارای نیت‌های غیرخدمتی در صحنه خروجی مناسبی در توسعه و مدیریت شهری را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود هیات‌های نظارت با دقت و حساسیت در چهارچوب قانون و ارزهای انقلاب موضوع را پیگیری کنند، گفت: همچنین انتظار می‌رود کاندیداها در بحث تبلیغات با رعایت تبلیغات و بحث‌های تخریبی رقبا برنامه‌های خود را در راستای توسعه شهری ارائه بدهند.

خدادادی، در ادامه با بیان اینکه کاندیداها از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند، تاکید کرد: تبلیغات پیش از موعد قطعا از دید بازرسان و ارگان‌های نظارتی دور نخواهد ماند و هرگونه تحرکات تبلیغاتی رصد می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: