پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزایش ۵۰۸ تخت به ظرفیت هتل‌های آذربایجان شرقی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم،  مرتضی آبدار اظهار داشت: با بهره‌برداری از هتل کایا لاله پارک و هتل پالیز آذرشهر و دو هتل آپارتمان منارا و خداآفرین در منطقه آزاد ارس، 508 تخت به ظرفیت هتل‌های آذربایجان شرقی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی افزوده شد.

وی تشریح کرد: ظرفیت هتل‌های آذربایجان شرقی از 8 هزار و 351 تخت در سال 94 به 8 هزار و 765 تخت در سال 95، در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، میهمان سرای دولتی و خانه مسافر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی ارتقا یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تشریح کرد: مقدمات لازم برای پذیرش گردشگر نوروزی در هتلهای این استان فراهم شده است.

آبدار با بیان اینکه خدمات متفاوت محور برنامه‌های نوروز 96 قرار داده شده است، اظهار کرد: استقرار بازارچه‌های صنایع دستی، ارائه خدمات اینترنتی در مراکز گردشگری استان، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، توزیع کتابچه اطلاعات ضروری سفر و راه اندازی کانال تلگرامی خدمات سفر از جمله اقدامات متفاوت پیش‌بینی شده برای ایام نوروز در استان آذربایجان شرقی است.

در آستانه نوروز مجوز خانه مسافر ویژه نوروز 96 در استان صادر می‌شود

مرتضی آبدار همچنین افزود: برای مالکان خانه‌هایی در استان که علاقمند به فعالیت در بخش گردشگری هستند و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات و اسکان میهمانان می‌نمایند، مجوز خانه مسافر صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام به‌ منظور ساماندهی و نظارت هرچه بهتر بر اماکن اسکان و خانه‌های مسافر در استان و نیز شناسایی و جلوگیری از فعالیت خانه مسافرهای فاقد مجوز و غیرقانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، ضرورت ساماندهی اقامت مسافران نوروزی و نظارت بر تاسیسات گردشگری، این اداره کل آمادگی دارد با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه نسبت به صدور مجوز خانه مسافر اقدام لازم را به عمل آورد.

آبدار خاطرنشان کرد: بر همین اساس از تمام مالکان که اعلام آمادگی می‌کنند، دعوت می‌شود با مراجعه به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی واقع در خانه حیدرزاده در کوی مقصودیه تبریز نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: این فراخوان به منزله اخطار به واحدهای اقامتی غیرمجاز و فاقد پروانه بوده که اقدام به ارائه خدمات می‌کنند و در صورت مشاهده و گزارش، اقدام قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

وی در پایان از گردشگرانی که وارد استان آذربایجان شرقی می‌شوند، خواست در اماکن اقامتی مجاز دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقامت کنند.

برچسب ها: هتل ، تبریز ، نوروز ، آبدار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: