پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
عجب شیر ما - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی حتی برای کسانی که تمکن مالی نداشته در دولت تدبیر و امید انجام شده است گفت: در این میان خدمات گسترده دولت به بیماران خاص قابل توجه است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی تقی زادیه روز شنبه در کارگروه بیماران خاص استان افزود: این اقدام دولت یازدهم برای بیماران خاص نشانگر حرکت رو به جلو سازمان های بیمه گر و دانشگاه علوم پزشکی است.
وی ادامه داد: در سال 1392 تعداد بیماران دیالیزی در استان یک هزارو 241 نفر بود که این تعداد در سال جاری یک هزارو 395 نفر افزایش یافته است.
تقی زادایه اظهار کرد: در سال 1392 تعداد دستگاه های دیالیز دراستان 241 دستگاه بود که درر دولت یازدهم به 388 افزایش یافته که از این تعداد 243 دستگاه در شهرستان تبریز و 145 دستگاه در شهرستان های استان است.
وی گفت: در سال 1392 برای 38 نفر در استان پیوند کلیه انجام شده بود که در سال جاری این مورد به 76 عمل پیوند کلیه افزایش یافته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اقدام انجام شده در خصوص فرهنگ سازی اهدای عضو در استان، افزود: تعداد پیوند از مرگ مغزی در سال 1392 در استان یک مورد بود که در سال جاری این رقم به 22 مورد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: با همکاری انجمن های هموفیلی، تلاسمی و ام اس غربالگری این بیماری ها در استان در حال انجام است که انتظار داریم تعداد بیماران تشخیصی افزایش یابد.
تقی زادیه ادامه داد: تعداد بیماران تالاسمی در سال 1392 در استان 145 نفر بود که با اقدام پیشگیرانه توانسته ایم تعداد این بیماران را ثابت نگهداریم.
وی افزود: تعداد بیماران ام اس شناسایی شده از سه هزار نفر در سال 1392 به سه هزار و 500 نفر در استان افزایش یافته است.
برچسب ها: خدمات ، دولت ، بیماران خاص
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: