پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
عجب شیر ما - رییس آموزش و پرورش آذرشهر گفت: عملیات اجرایی احداث یک باب هنرستان فنی حرفه ای 12 کلاسه از سوی یک فرد خیر در این شهرستان آغاز شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، فرماندار آذرشهر در مراسم کلنگ زنی این هنرستان با قدردانی از همت بالای افراد خیر مدرسه ساز گفت: در سال جاری با کمک مجمع خیرین تا به حال اقدامات مفیدی را در احداث یک باب نمازخانه، تعمیر و رنگ آمیزی دو مدرسه و اهدای دو قطعه زمین و همچنین فراهم شدن احداث این هنرستان انجام داده اند.
علیار راستگو با اشاره به اهمیت کار تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان و همه علاقمند به علم و دانش افزود: توجه به مباحث آموزش و پرورش موجب رشد و تعالی فکر و اندیشه انسانها و پیشرفت کارکردهای همه بخش های جامعه می شود.
وی خاطر نشان کرد: احداث هنرستان جدید آذرشهر که از طرف یک فرد خیر اجرا می شود می تواند نقش مهمی در جذب دانش آموزان فنی و حرفه ی به بازار کار داشته باشد.
رییس آموزش و پرورش آذرشهر نیز در آغاز عملیات اجرایی این هنرستان گفت: هنرستان جدید فنی حرفه ای در زمینی به وسعت هفت هزار مترمربع و با زیربنای یک هزار و 700 متر مربع با هزینه یک فرد خیر در سه طبقه احداث می شود.
عباسقلی دواتگر افزود: هزینه تقریبی این مرکز آموزش فنی و حرفه ای حدود 70 میلیارد ریال برآورد شده که توسط فردی خیر تامین و پرداخت می شود.
وی با اشاره به اهمیت و نقش این مرکز آموزشی فنی و حرفه ای در تحصیل دانش آموزان آذرشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر جهت گیری بیشتر دانش آموزان به سمت و سوی پایه های تحصیلی فنی و حرفه ای است.
در آیین کلنگ زنی هنرستان سه طبقه خیرساز آذرشهر که جمعی از مسوولان محلی نیز حضور داشتند دواتگر یاد آوری کرد: با توجه به اینکه ساختمان فعلی هنرستان فنی حرفه ای این شهرستان بسیار فرسوده و حتی قابل استفاده نیست احداث هنرستان جدید در جذب دانش آموزان مورد علاقه این رشته تحصیل و تولید نیروهای بازار کار موثر می شود.
رییس اداره آموزش و پرورش آذرشهر در ادامه ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند و خداپسندانه این فرد خیر، از پذیرش احداث یک دبیرستان 12 کلاسه دیگر در این شهرستان با اعتبار اولیه سی میلیارد ریال توسط این شخص خیر خبر داد.
حدود 18 هزار دانش آموز در دو منطقه آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند.
شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری تبریز واقع است. علاوه بر این تعداد دانش آموز تقریبا 13 هزار نفر دانشجو هم در 9 دانشگاه دولتی از جمله دانشگاه بزرگ شهید آیت الله مدنی و آزاد و پیام نور تحصیل می کنند.
برچسب ها: فرماندار ، مدرسه ، آذرشهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: