چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیریت شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه درواقع از جمع ۹۲ هزار واحدی که بانک مسکن متولی پرداخت تسهیلات به آنها بود ۱۶ هزار واحد باقی‌مانده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۶، جشن اتمام پروژه مسکن مهر را برگزار کنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل ازتسنیم، مهدی احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به فعالیت‌های بانک مسکن در راستای اتمام پروژه مسکن مهر اظهار داشت: وام مسکن مهر از 300 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش پیداکرده و ما به دنبال تعیین تکلیف واحدهای باقی‌مانده از مسکن مهر هستیم.

وی با بیان اینکه درواقع از جمع 92 هزار واحدی که بانک مسکن متولی پرداخت تسهیلات به آنها بود 16 هزار واحد باقی‌مانده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان خردادماه سال 1396، جشن اتمام پروژه مسکن مهر را برگزار کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه از 16 هزار واحد باقی‌مانده در پروژه مسکن مهر، حدود 1500 واحد متوقف‌شده‌اند و احتمالاً این واحدها طبق بخشنامه به نهادهای معرفی کننده واگذار خواهد شد، افزود: بانک مسکن در سال 1395 رشد 100 درصدی در پرداخت تسهیلات داشته است چراکه 7400 میلیارد ریال برای تسهیلات استانی تأمین مالی انجام داده‌ایم که حدود 95 درصد آن مربوط به بخش مسکن است.

مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی در رابطه با رشد شاخص‌های این بانک نیز اظهار کرد: ما به ترتیب در تسهیلات خرید مسکن صندوق یکم، مشارکت در ساخت، خرید اوراق، 130، 128 و 50 درصد پیشرفت داشته‌ایم که استان آذربایجان شرقی در رابطه با حساب‌های سپرده صندوق یکم، با 7500 حساب به ارزش 1400 میلیارد ریال، پس از تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رده چهارم قرار دارد.

مهدی احمدی در مورد تسهیلات بانک مسکن برای بافت فرسوده نیز تصریح کرد: 5000 واحد در بافت فرسوده به ما معرفی‌شده بود که تسهیلات مربوط به 3100 واحد پرداخت‌شده و اخیر 1100 واحد دیگر هم معرفی‌شده است که آنها هم در مرحله معرفی به شعب قرار دارند.

وی ادامه داد: اخیراً وام 450 میلیون ریالی با سود 4 درصد برای پرسنل نیروی انتظامی در نظر گرفته‌شده و پس از معرفی به شعب در حال پرداخت تسهیلات هستیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی با اساره به اینکه در تسهیلات روستایی هم 2500 مورد به بانک مسکن محول شده که این تسهیلات نیز با سود 5 درصد در حال پرداخت است، خاطرنشان کرد: تا چند ماه آینده تأمین مالی این 2500 واحد به‌صورت کامل انجام می‌شود، ضمن اینکه در تسهیلات ازدواج هم سهمیه استان آذربایجان شرقی 500 فقره بوده که ما 1500 فقره تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

وی در رابطه با چگونگی پرداخت وام 400 میلیونی به واحدهای مسکن مهر نیز گفت: طبق بخشنامه، واحدهایی که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند می‌توانند برای ثبت قرارداد اقدام کنند و زمانی که این پیشرفت به 60 درصد رسید ما بخش اول تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.

این مقام مسئول بانکی ادامه داد: بانک مسکن آمادگی تأمین اعتبار برای پروژه‌های مختلف را دارد چراکه مسکن هم به‌نوعی اقتصاد کشور را به حرکت درمی‌آورد و می‌تواند رکود موجود را به رونق اقتصادی تبدیل کند.

احمدی در رابطه با تسهیلات بانک مسکن برای زلزله‌زدگان ورزقان نیز اظهار داشت: تنها بانکی که در این رابطه تسهیلات ارائه کرد بانک مسکن بود و طبق توافقاتی که انجام شد قرار بود دولت در تأمین قسط این تسهیلات همراه بانک مسکن باشد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است و امیدواریم با کمک دولت محترم این مسئله را حل کنیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: ما 2400 میلیارد ریال معوقات داریم که 50 درصد آن مربوط به تسهیلات روستایی است. اگر این معوقات پرداخت شود قطعاً تسهیلات بیشتری نیز پرداخت خواهد شد.

 وی افزود: حدود 65 درصد از تسهیلات شبکه بانکی توسط بانک مسکن پرداخت‌شده و از این نظر رتبه نخست را در اختیارداریم. ازنظر منابع مالی نیز پس از بانک‌های ملی، ملت و صادرات در رتبه چهارم قرار داریم.

احمدی گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، غیر از برخی موارد خاص، تسهیلات پرداختی ما با سود 18 درصد خواهد بود و فکر می‌کنم این رقم تا پایان سال تغییر نخواهد کرد.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی در رابطه با نرخ سود تسهیلات صندوق یکم نیز گفت: تسهیلات بانک مسکن در بافت فرسوده مشمول سود 8 درصدی است. نرخ سود در خارج از بافت فرسوده نیز 9.5 درصد محاسبه می‌شود که به سه صورت ساده، پلکانی دوره‌ای و پلکانی سالانه قابل پرداخت است.

احمدی در مورد نشست سه جانبه که با حضور نمایندگان بانک مسکن، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی برگزار شد نیز گفت: ما برای اجرایی کردن این چرخه 3 نفره، تضمین مالی لازم را برای تولیدکنندگان مصالح انجام می‌دهیم ولی این کار در صورتی انجام می‌شود که دوستان هم برای این کار اراده‌ای داشته باشند. البته فعلاً این کار با کارخانه سیمان صوفیان انجام می‌شود.

وی در رابطه با بخشودگی جرائم معوقات و جذب نیروی انسانی توسط بانک مسکن نیز تصریح کرد: طبق بخشنامه درصورتی‌که تا پایان سال معوقات پرداخت شود، جریمه شامل بخشودگی خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در مورد جذب نیروی انسانی نیز درخواست استخدام 1500 نیروی جدید را به سازمان برنامه‌وبودجه ارائه کرده‌ایم و در صورت صدور مجوز، 1500 نیروی جدید را در سطح کشور استخدام خواهیم کرد.

برچسب ها: مسکن مهر ، بانک ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: