شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
عجب شیر ما - وزیر کشور، ضمن اعلام زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها از رصد و برخورد با متخلفان احتمالی تبلیغات زود هنگام خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها اوایل اسفند انجام می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره تغییر زمان نام نویسی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه هر چه قانون است و به ما ابلاغ شود، موظف هستیم انجام دهیم افزود : یکی از این موارد مربوط به نام نویسی انتخابات شوراهای اسلامی است که به دلیل همزمانی با تعطیلی ایام عید نوروز تصمیم گرفته شد زودتر انجام شود.
 
وزیر کشور گفت: 129 ماده از لایحه قانون جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت تصویب شده که پس از تمام شدن به جلسه هیات وزیران می آید.
 
رحمانی فضلی درباره تبلیغات زودهنگام برخی افراد در فضای مجازی هم تصریح کرد : تبلیغات زودهنگام داوطلبان احتمالی رصد می شود.
 
وی افزود : کسی تاکنون خود را به عنوان نامزد معرفی نکرده است و کسانی که در انتخابات نام نویسی می کنند، زمان تبلیغات آنان مشخص است.
 
وزیرکشور اضافه کرد: اگر با اسم و رسم از اکنون اعلام شود کسانی که می خواهند تبلیغات انجام دهند، قطعا با آنان برخورد می شود.
 
رحمانی‌فضلی درمورد میزان آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک نیز گفت: اگر همین امروز هم به ما اعلام کنند که انتخابات باید به صورت الکترونیک برگزار شود، این آمادگی وجود ندارد؛ چرا که زمان سفارش تولید دستگاه از بین رفته است، اما با توجه به دستگاه‌هایی که برای انتخابات گذشته تهیه شده بود، این آمادگی وجود دارد که در 30 تا 40 هزار حوزه، انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم که درباره این موضوع نیز با هیأت نظارت بر انتخابات شوراها به توافق رسیده ایم.
 
وی افزود: این هیأت در حال بررسی حوزه‌هاست تا آنها را انتخاب کند و پیشنهاد ما این است که حوزه‌هایی که جمعیت کمتری دارند، انتخاب شوند.
 
وزیر کشور در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به صورت الکترونیکی هم گفت: شورای نگهبان هنوز اعلام‌ نظر نکرده و اگر با این موضوع موافقت کند، به همین میزان دستگاه‌ها آمادگی‌ داریم که این انتخابات را هم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
 
رحمانی‌فضلی درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز افزود: موضوع افزایش 40 نفری تعداد نمایندگان مجلس در دست بررسی است و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد .

برچسب ها: وزیرکشور ، انتخابات ، شورا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: