سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
با هدف ترویج تغذیه سالم و استفاده از مواد مغذی در بین خانواده ها/
عجب شیر ما - جشنواره غذاهای بومی و سالم با هدف ترویج تغذیه سالم و استفاده از مواد مغذی در بین خانواده ها در عجب شیر برگزار شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل ازایرنا، در این جشنواره که با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش عجب شیر در هنرستان همت برگزار شد رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: این جشنواره با هدف معرفی غذاهای سالم و ترویج استفاده از تغذیه درست و اصولی برگزار شد.
محسن قادری افزود: در جوامع کنونی با اصلاح الگوی تغذیه، تغییر شیوه زندگی و افزایش تحرک می توان بیماری های دوران پیری را کاهش و روند پیری را کندتر کرد.
وی یادآور شد: فعالان حوزه سلامت و تغذیه در نقاط مختلف این شهرستان به منظور کاهش مصرف مواد غذایی مضر و استفاده از الگوهای صحیح مصرف، از جمله درباره مصرف قند، چربی و نمک اطلاع رسانی می کنند و خانه های بهداشت در روستاها نیز توصیه های لازم را در اختیار عموم روستایی ها قرار می دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب شیر با توصیه به مردم برای تغییر الگوی مصرف خود و استفاده از سبزیجات و میوه های تازه در سبد غذایی روزانه، اظهار کرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه می تواند در تغذیه سالم و پیشگیری از ابتلا به بیمارهای سخت علاج، نقش مهمی ایفا کند.
قادری ادامه داد: آموزش های مربوط به تغذیه سالم نباید مختص یک روز خاص یا همایش باشد، بلکه باید برای تمامی طول سال نهادینه شود.
در این جشنواره که با استقبال جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان همراه بود، غذاهای شرکت کننده ها با اولویت سالم بودن، استفاده حداقل از نمک، روغن و شیوه پخت صحیح مورد بررسی و داوری قرار گرفت و هدایایی نیز به رسم یادبود به شرکت کننده ها اهدا شد.
برچسب ها: بهداشت ، غذا ، عجب شیر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: