شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
عجب شیر ما - امسال 150 ميليارد ريال تسهيلات به شركت هاي دانش بنيان در آذربايجان شرقي پرداخت شده است .

به گزارش عجب شیر ما به نقل از بایشگاه خوان،؛نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه علم و فن آوری  در جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان مراغه با اعلام این خبر  گفت : اين تسهيلات با سود كم واز منابع مختلف بانكي برای تجاري سازي ايده ها ، طرح ها و توليدات شركت هاي دانش بنيان و واحد هاي فناوري پرداخت شده است .

علی جهانگیری ، افزود :.اين ميزان تسهيلات با پرونده  هاي دردست اقدام براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان استان تا پايان امسال به  300 ميليارد ريال افزايش مي يابد .

وي با اشاره به فعالیت  82 شركت دانش بنيان در آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد : از طريق مراكز رشد ، شركت هاي دانش بنيان و واحد هاي فناوري در استان براي حدود يك هزار نفر شغل ايجاد شده است .

جهانگیری افزود : آذربايجان شرقي ظرفيت هاي بالايي در صنعت ، كشاورزي و بخش هاي مختلف توليدي دارد اما تعداد شركت هاي دانش بنيان ايجاد شده متناسب با ظرفيت اين استان نيست .

جهانگيري از ايجاد مركز رشد در شهر هاي استان خبر داد و افزود : فعاليت مراكز رشد در چهار شهر مراغه ، ميانه ، مرند و جلفا آغاز شده و در 13 شهر ديگر  نيز مقدمات راه اندازي اين مراكز براي حمايت از طرح ها و ايده هاي نو فراهم شده است .

فرماندار شهرستان ويژه مراغه نيز در اين جلسه گفت : فعاليت مركز رشد مراغه  از دو سال پيش آغاز و تاكنون چندين طرح دراين مركز تجاري سازي شده است.

ظفر محمدي افزود : دومين مركز رشد  مراغه  برای حمايت از طرح هاي تحقيقاتي ، دهه فجر امسال در دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.

برچسب ها: فن آوری ، استاندار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: