پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مهمترین موضوع کلیدی حوزه فرهنگ در سند تدبیر و توسعه استان، کمک به توسعه و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی است.
کمک به توسعه و ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی مورد توجه قرار گیردبه کزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی اکبر صفی پور، روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هشترود افزود: موضوع فرهنگ، آداب و رسوم بومی باید مورد توجه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها قرار گیرد تا با ارایه یک برنامه شاخص در سطح ملی، زمینه تعالی آن ها فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عمومی نیاز به تکرار و ارزش دادن است اظهار کرد: باید به فرهنگ اجداد خود بها و ارزش دهیم حتی اگر باب میل ما نباشد.
صفی پور، با تاکید به برگزاری منظم شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها، گفت: اجرای مصوبات این شورا بر اساس قانون لازم است.
وی، از برگزاری 43 جلسه شورای فرهنگ عمومی با 102 موضوع مورد بحث و 271 مصوبه در شش ماهه گذشته در استان و شهرستان ها خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ایجاد شعبه های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در استان های آذری نشین خبر داد و گفت: این بنیاد متعلق به آذری زبان های کل کشور است و همه باید از توانمندی های آن استفاده کنند.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه خواستار سرعت بخشی در آسفالت جاده هشترود – مراغه شد و گفت: پیمانکار این طرح باید آسفالت این جاده را تا شروع فصل بارندگی و یخبندان به اتمام برساند.
حسن مستفید، افزود: این جاده به قتل گاه تبدیل شده و هر از چند گاهی شاهد تصادف های ناگوار در این مسیر هستیم که باید هرچه زودتر آزاد راه هشترود - مراغه از سمت هشترود نیز شروع شود.
وی با اشاره به نزدیکی به انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: استفاده از اموال دولتی برای تبلیغ یا تخریت داوطلبان مجلس شورای اسلامی ممنوع بوده و با افراد خاطی برخورد می شود.
امام جمعه هشترود نیز در این جلسه خواستار احداث سالن چند منظوره در این شهرستان شد و گفت: هنرمندان این شهرستان از نبود سالن چند منظوره شاکی هستند.
حجت الاسلام علی رحیمی، از کمبود فضاهای کتابخانه دیجیتال و مجهز در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: خیران می توانند با احداث کتابخانه دیجیتال در این شهرستان گام موثری در ارتقای فرهنگ مطالعه بردارند.

*** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: عکاسان باید در راه نشر و گسترش ارزش های اسلامی و دفاع مقدس تلاش کنند
علی اکبر صفی پور، روز شنبه در آیین تجلیل از عکاسان برتر عکس روز قدس شهرستان هشترود، هنر عکاسی را ثبت لحظه های ناب و به یاد ماندنی دانست و افزود: هنرمندان عکاس باید در ثبت وقایع و لحظه های به یاد ماندنی آثار خلق کنند.
برای مسابقه عکاسی روز قدس هشترود، 12 هنرمند و عکاس با ارسال 60 قطعه عکس از مراسم های راهپیمایی این روز شرکت کرده بودند.
عکس های جلیل دین محمدی، مهدی اسمعیل نژاد و محمدرضا جمشیدی پس از داوری به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب و از آنان تجلیل بعمل آمد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: