پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
عجب شیر ما - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر گفت: دومین جشنواره فرهنگی و هنری استانی نماز و نیایش، 15 اسفند ماه سالجاری در این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش عجب شیر به نقل ازایرنا، فرهاد جبارپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت، ترویج و توسعه مبانی ارزشی و متعالی فریضه اقامه نماز و نیایش و همچنین حمایت ویژه از تولید و خلق آثار هنری و ادبی در استان با توجه مضاعف به هنر و فرهنگ اصیل و ارزشی معنویت گرا و آیینی در زمینه نماز و نیایش عنوان کرد.
وی، ارج نهادن به مقام و منزلت نماز و جایگاه آن در اسلام، رواج فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین آحاد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان و تعمیق ارزش ها و باورهای دینی و اسلامی با استفاده از زبان شعر و هنر را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد.
جبارپور، موضوعات جشنواره را توجه بیشتر به فرهنگ نماز و آثار آن در جامعه، نقش نماز در توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، آثار اجتماعی نماز در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی، نقش نماز در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آثار تربیتی نماز در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در بخش نقاشی و خوشنویسی، آثار ارسالی باید جدید و در سایر همایش ها و جشنواره ها حائز رتبه یا مقام نشده و همچنین تعداد آثار ارسالی نباید بیش از 2 اثر باشد.
وی افزود: در بخش شعر، اشعار ارسالی نیز باید جدید و مرتبط با یکی از موضوعات جشنواره باشد، ر این بخش نیز هر شاعر مجاز به ارسال سه اثر به 2 زبان ترکی و فارسی است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را دهم اسفندماه جاری عنوان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ یاد شده به دبیرخانه جشنواره واقع در آذربایجانشرقی، شهرستان عجبشیر، اول خیابان امام خمینی(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر ارسال کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: