جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
جبارزاده اظهار کرد:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی باید در درجه اول برای تامین نیازهای خود، از شرکت های دانش بنیان خریداری کنند و بدانند که این مهم، یکی از تکلیف های آنان است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست ستاد اجرایی و راهبردی سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته تبریز با بیان اینکه امیدواریم نمایشگاه امسال، وسیع تر و پرمحتواتر از سال گذشته برگزار شود، گفت: خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال قبل بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: انتظار دارم بخش اعظمی از طرح های شرکت کننده در نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته، تجاری سازی شده و در شکوفایی اقتصادی استان و ایران اسلامی نقش آفرین باشند.

 

 وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وضعیت فعلی استان نتیجه تلاش های مدیران مربوطه استانی در هجده ماه گذشته از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: متاسفانه در دولت گذشته، به امر پژوهش و فناوری با دیدی فانتزی نگریسته می شد و حتی جلسات پژوهش و فناوری آن چنان که باید و شاید برگزار نمی شد.

 

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با مقایسه وضعیت پارک علم و فناوری استان با چندین استان دیگر، خواستار تقویت بیش از پیش شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری شد.

 

جبارزاده ادامه داد: کارنامه علمی و فناوری استان آذربایجان شرقی، کارنامه قابل قبولی است ولی باید بدانیم که قانع شدن در چنین اموری باعث رکود و کاهش سرعت خواهد شد.

 

وی در همین راستا ابراز کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار قوی که در استان وجود دارد، به وضعیت فعلی قانع نیستم.چرا که به عنوان مثال، بیش از 240 هزار دانشجو در این استان مشغول تحصیل هستند که 20 هزار نفر از آن ها، دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی را تشکیل می دهند.

 

وی خطاب به اعضای ستاد برگزاری دومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته عنوان کرد: مطمئن هستم در سال 95 و در سایه تلاش های ارزشمند تمامی مدیران، استان از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان و تعداد طرح های فناورانه تجاری سازی شده بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود.

 

 جبارزاده با تاکید بر لزوم معرفی بیش از پیش طرح های فناورانه و تجاری سازی شده ادامه داد: تمامی دانشگاه های استان باید در این دوره از نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند تا با تلاش تمامی دستگاه های مربوطه بتوانیم نمایشگاهی در سطح بالا برگزار کنیم.

 

 وی گفت: شرط حیات و بقای ما در عرصه رقابت ها، شرکت های دانش بنیان خواهد بود. با توجه به موفقیت های دولت تدبیر و امید در عرصه دیپلماسی نیز نباید از این پس شاهد دید بهتری نسبت به فعالیت های فناورانه در استان باشیم.

 

 جبارزاده افزود: به هر میزان که تولیدات و صادرات استان ما بر محور توجه و تمرکز بر روی تولیدات دانش بنیان باشد خواهیم توانست که هم سیاست های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) در مورد اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و هم زمینه را برای حضور بیش از پیش خود در بازارهای منطقه ای و جهانی را فراهم کرده و رشد اقتصادی کشور را شاهد باشیم.

 

وی در بخشی از سخنان خود خواستار ایجاد فن بازار در کنار این نمایشگاه شد تا در طول سال بتوان طرح ها و ایده های فناورانه و دانش بنیان را در این مرکز کارگزاری و برای مشتریان عرضه کرد.

 

وی در واکنش به درخواست یکی از حضار مبنی بر لزوم افزایش حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و در اولویت قرار دادن رفع مشکلات آنان یکی از مهم ترین اولویت های استانی ماست که در کنار این موضوع باید مرکز ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان، بیش از پیش تقویت شده و خدمات مشاوره ای و حقوقی را به صورت رایگان به شرکت های دانش بنیان ارائه دهد.

 

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه به بحث خرید محصولات مورد نیاز خود از شرکت های دانش بنیان توجه کرده و توجه خواهیم کرد گفت: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند که در درجه اول و در شرایط مساوی، کالاهای مورد نیاز خود را از شرکت های دانش بنیان استان تهیه کنند. با توجه به گزارشات دیوان محاسبات، اگر هر یک از دستگاه های اجرایی بر خلاف این امر، اقدام کند برخورد ما با آن ها، برخورد سختی خواهد بود.

 

 جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش اعظمی از صنایع استان، قابلیت تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان را دارند افزود: به عنوان مثال تمامی شرکت های دارویی استان باید در کمترین زمان ممکن به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.

 

وی ادامه داد: وقتی به اذعان دوست و دشمن، محصولات غذایی تولید شده در این استان دارنده استانداردهای مطرح بین المللی هستند چرا نباید این شرکت ها به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند؟.

 

وی تصریح کرد: فناوری و دستیابی به اقتصاد دانش بنیان، هدف و برترین اولویت ماست و از این پس نیز به صورت جدی و عملی از شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: