دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان‌شرقی توسعه صادرات محصولات کشاورزی را از مصادیق برون‌گرایی در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تولید محصولات باغی و کشاورزی خاص در شهرستان هوراند جزو نقاط قوت این شهرستان است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، داود بهبودی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان هوراند با تسلیت ایام وفات حضرت معصومه و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان به‌عنوان اندشمندی آزاده و روشن بین یاد کردند که نقش بی بدیلی در شکل گیری و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرستان هوراند، توسعه صادرات محصولات کشاورزی را از مصادیق برون گرایی در اقتصاد مقاومتی دانست.

بهبودی داشتن سند تدبیر توسعه مستقل را حق شهرستان هوراند دانست و با اعلام اینکه پیش نویس سند تدبیر توسعه شهرستان هوراند تدوین شده ابراز امیدواری کرد با عزم و همت مدیران شهرستان پروژه های این سند در اسرع وقت تدوین و تا پایان دهه فجر امسال در استان تصویب و فاز اجرایی آنها آغاز گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با اعلام اینکه در طرح و جذب تسهیلات صندوق توسعه برای شهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد، سرعت عمل و ابتکار مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی شهرستان را در این زمینه عامل اصلی و تعیین کننده دانست، به گفته بهبودی در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه هر چه حرکت شهرستان منسجم‌تر و منظم‌تر باشد سهم شهرستان حتی از سهم استان نیز میتواند فراتر رود.

بهبودی حضور آستان قدس رضوی در پروژه محرومیت زدایی از دهستان چهاردانگه را نمونه و الگویی خوب برای پیشقدم شدن در استفاده از امکانات و تسهیلات فرا استانی دانست.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان از مدیران شهرستان هوراند خواست تمرکز بیشتری بر روی اقدامات اقتصاد مقاومتی از خود نشان دهند و اظهار داشت: نباید کارها و اقدامات روزمره دستگاه‌ها مانع از پرداختن به موضوعات اساسی اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر گردد.

بهبودی تولید محصول سماق و برخی محصولات باغی و کشاورزی را جزو مزیت‌های نسبی شهرستان دانست و با اشاره به اینکه صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان‌ها توان رقابت‌شان در برابر واردات خیلی بیشتر از برخی محصولات مثل فرش و کفش است،گفت: تولید محصولات باغی و کشاورزی خاص در شهرستان هوراند جزو نقاط قوت این شهرستان است و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست بر روی تحقیق و تولید گیاهان دارویی از محصولات کشاورزی خاص این منطقه سرمایه گذاری لازم را به‌عمل آورند.

در ابتدای این جلسه، مردانیان فرماندار شهرستان هوراند و برخی از مدیران شهرستان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های سند تدبیر شهرستان هوراند ارائه کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: