سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: ۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
شهردار تبریز بیان کرد
عجب شیر ما - شهردار تبریز با بیان اینکه برای دفن هر کیلوگرم زباله 50 تومان هزینه می‌شود، گفت: در حال حاضر روزانه از 800 تن زباله تولیدی در شهر تبریز بخش اعظمی از آن دفن می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، صادق نجفی با اشاره به ضرورت احداث کارخانه زباله‌سوز برای حفظ محیط زیست و تولید انرژی نوین و پاک از زباله به جای دفن آن اظهار داشت: احداث این کارخانه در طول دو سال گذشته جز برنامه‌های مهم و اساسی مدیریت شهری تبریز قرار گرفته است که مدیریت کلان استان نیز با استقبال از این مسئله حمایت خوبی از احداث آن کرده‌اند.

وی با تشریح اهداف احداث کارخانه زباله‌سوز گفت: در حال حاضر روزانه از 800 تن زباله تبریز بخش اعظم آن دفن می‌شود و درصد کمی از آن به کمپوست تبدیل می‌شود که با احداث کارخانه جلوی دفن زباله، این طلای کثیف گرفته می‌شود.
نجفی افزود: بعد از انتشار فراخوان بین‌المللی 20 شرکت برای احداث این کارخانه اعلام آمادگی کردند در ادامه بر اساس شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری تبریز به شرکتی رسیدیم که بیش از 163 کارخانه زباله سوز اکثرا در کشورهای اروپایی احداث کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این پروژه به صورت بی او تی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: برای دفن هر کیلوگرم زباله به صورت مستقیم و غیرمستقیم 50 تومان هزینه می‌شود که سرجمع رقم بالایی می‌شود اما با احداث این کارخانه علاوه بر اینکه هزینه دفن زباله حذف می‌شود خروجی این کارخانه به صورت انرژی پاک و خاکستر مورد استفاده در آسفالت سازی ارزش افزوده بالایی برای شهر خواهد داشت.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه بعد از تصویب این لایحه احداث کارخانه باید هر چه سریع‌تر آغاز شود، اظهار داشت: احداث این کارخانه یک سرمایه‌گذاری سه ساله است و بعدا از سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید که قطعا فرصتی بسیار مناسب برای شهر است و نوعی ایجاد درآمد پایدار برای شهر و تبدیل تهدید زباله به فرصتی برای شهر خواهد بود.

برچسب ها: نجفی ، تولید زباله ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: