چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هنوز ابلاغی در زمینه اعتبارات بخش بحران صورت نگرفته ولی چند بحران در استان به وقوع پیوسته که به خوبی توانسته‌ایم مدیریت کنیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در مراسم تجلیل از امدادگران و عوامل عملیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: خدمت به مردم در هر حالی برای همه ما سعادت است اما در کنار این خدمات، خدمت به درماندگان و کسانی که در شرایط بحرانی قرار می‌گیرند اجر مضاعفی دارد.

وی با بیان اینکه انسان هر قدر هم که توانمند باشد وقتی در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد تبدیل به فردی عاجز و درمانده می‌شود و بحث احیاء و بازگرداندن او به زندگی این فرد بسیار مهم است، افزود: امدادگری در همه بخش‌ها و زمینه‌ها از کارهای ویژه و خاص است که خداوند نیز عنایت ویژه‌ای به امدادگران دارد.
جبارزاده در عین حال خاطرنشان کرد: هدف از این تقدیر، فرهنگ‌سازی است و اینکه نشان دهیم قدردان تلاش‌ها و زحمات زحمتکشان در عرصه‌های مختلف هستیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم با امکانات و دست پر به سراغ بحران‌ها برویم و در زمان وقوع بحران بیش از همه به همدلی و همراهی مردم و مسئولان نیاز داریم، اضافه کرد: هنوز ابلاغی در زمینه اعتبارات بخش بحران صورت نگرفته ولی چند بحران در استان وقوع پیوسته که به خوبی توانسته‌ایم مدیریت کنیم.
این مسؤول بر لزوم حضور میدانی مسئولان و مدیران در زمان وقوع بحران تاکید کرد و ادامه داد: در زمان جنگ درسی که از مهدی باکری یاد گرفتیم این بود که همواره تاکید داشتند مسئول باید در مقدم ترین محل انجام ماموریت باشد و همواره در نوک حمله و دوشادوش رزمندگان در عملیات‌ها حضور می‌یافتند.
جبارزاده با بیان اینکه تا زمانی که از نزدیک در محل حوادث حضور نیابیم نمی‌توانیم ابعاد و وسعت فاجعه را درک کنند؛ افزود: رمز موفقیت و اداره بهتر شرایط بحرانی حضور در محل حادثه است و در کنار حضور به موقع باید در لحظه حوادث بتوانیم همه نیروها را برای هدف مشخص بسیج کنیم.
وی توضیح داد: در حادثه قطار با وجود اینکه محل وقوع حادثه در استان ما نبود و انتظاری از حضور عوامل ما وجود نداشت، حضور مهندس ساعی به قدری کمک کرد که گویی خود ما در کنار حادثه دیدگان حضور داریم و از 48 عزیز درگذشته 34 فرد را 100 درصد شناسایی کردیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: حضور در محل و هم افزایی امکانات دستگاه‌های مختلف در تسریع مدیرت حوادث گوناگون بسیار تاثیرگذار هستند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: