سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
عجب شیر ما - رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، داود بهبودی ظهر امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دانشگاه در گذشته تحت عنوان ادامه دوره‌های هنرستانی ذیل مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد و دانشجویان آن فارغ التحصیلان هنرستان‌ها بوده و اکثرا زمینه فنی دارند.

وی با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاه ادامه آموزش‌های رسمی هنرآموزان و تلاش در جهت ورود آنها به بازار کسب و کار فنی و صنعتی است، افزود: این دانشگاه از سال آینده می تواند فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید ورودی سایر دوره ها را هم پذیرش کند.

بهبودی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد فضای کالبدی دانشگاه تحرک مطلوبی دارد و مدیریت دانشگاه در زمینه بازسازماندهی فضاهای کالبدی و تغییر کاربری‌ها بسیار تلاش کرده و با کمترین اعتبارات اقدامات موثری را انجام داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برای اینکه دانشگاه به وضعیت مطلوب برسد، نیازمند حمایت‌هایی است که بخشی از این حمایت‌ها باید از طرف دولت و منابع ملی و بخشی هم با استفاده از مشارکت و ظرفیت های خیرین جامعه و بخش خصوصی صورت پذیرد.

این مسؤول یادآور شد: مسؤولان دانشگاه هم می‌توانند با تغییر کاربری در فضاهایی که در اختیار دارند در قالب مقررات و مصوبات موجود واگذاری‌هایی صورت داده و از محل درآمد آن برخی از پروژه‌های خود را تکمیل کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و سابقه صنعتی استان در شمال غرب کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزو برترین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار تصریح کرد: دانشگاه ما جزو دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین بوده و تلاش می کنیم دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی بیکار نمانند و بدین وسیله نقشی هم در کاهش آمار بیکاری استان داشته باشیم.

غلامرضا کیانی افزود: در دوسال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: از جمله مشکلات دانشگاه ما ورودی ساختمان شماره 2 است که در این جهت با شهرداری و دستگاه قضایی هماهنگی های لازم را انجام داده ایم تا فضای سبز ورودی را حذف کنند و مشکل این ورودی حل شود.

دانشیار دانشگاه تبریز با بیان اینکه در ساختمان شماره 2، حدود یک‌هزار دانشجو داریم که از امکانات ورزشی محروم هستند، ادامه داد: با تخصیص اعتباری جزئی می توانیم برخی تجهیزات ورزشی را در سوله موجود نصب کنیم و آن را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

کیانی با اشاره به اینکه سال گذشته 18 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدند، افزود: ما در جهت بروزرسانی کارگاه‌ها تلاش می‌کنیم و معتقدیم هر قدر در این جهت سرمایه گذاری کنیم به بازدهی مطلوب دست خواهیم یافت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: