پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی از اختصاص یک‌هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی 12 هزار مسکن روستایی استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، قربان محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال‌جاری یک‌هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و مقاوم‌سازی 12 هزار مسکن روستایی استان آذربایجان‌شرقی اختصاص یافته که تاکنون حدود 900 میلیارد ریال آن به 6 هزار متقاضی که تشکیل پرونده کرده پرداخت و بقیه واحدها نیز با تزریق اعتبار باقی‌مانده بهسازی خواهند شد.

وی افزود: در روستاهای استان آذربایجان‌شرقی بیش از 280 هزار واحد مسکونی روستایی واجد شرایط برای نوسازی دارند که تاکنون بالای 50 درصد این واحدها که حدود 140هزار واحد روستایی است مقاوم و نوسازی شده‌اند و همه ساله درصورت تخصیص و تامین اعتبار لازم ادامه اجرای این طرح حتی در روستاهای محروم و دور افتاده با نظارت فنی کارشناسان بنیاد مسکن انجام می‌شود.

محمدی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 امام (ره) یکی از اولین نهادهای سازندگی انقلاب اسلامی است که در 21 فروردین سال 1358 با فرمان حضرت امام (ره) و با هدف رفع محرومیت‌ها و خانه‌دار شدن قشر محروم و آسیب‌پذیر جامعه روستایی و تسریع در روند توسعه و سازندگی کشور تشکیل شده است و به حول و قوه الهی در طول سالیان تاسیس این نهاد انقلابی، خدماتی بی‌نظیر در کشور برای کمک به اقشار محروم و مستضعف ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد: بنیاد مسکن با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، شرایط مناسب و زندگی بهتری را برای مردم در روستاها ایجاد کرده و حتی اگر به ماهیت وجودی بنیاد مسکن نگاهی بیاندازیم، این نهاد علاوه بر توسعه آبادانی روستا‌ها، در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز برای حمایت و تامین مسکن برای محرومان خدمات شایسته‌ای را تا به حال انجام داده است.

محمدی اضافه کرد: رسیدگی به محرومان و مستضعفین، توسعه عدالت اجتماعی، بسترسازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی است که گستره این ماموریت از جانب حضرت امام راحل بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال 1384 به صورت جدی به امر مقاوم‌سازی مساکن روستایی پرداخته و اجرای طرح ویژه مسکن روستایی در واقع محل فعل و انفعالات حیات اقتصادی روستا و نمود معین و کالبد قابل مشاهده روستا را متجلی می‌سازد و همچنین بستر و عنصر بسیار مهم حیات اقتصادی و هویت‌یابی فرهنگی ایفای نقش می‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: