يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: حادثه قطار تبریز- مشهد در سمنان قابل پذیرش نیست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در دیدار با مسئولان راهداری و حمل و نقل استان به مناسبت روز حمل و نقل و یکم دی روز راهدار با بیان اینکه حمل و نقل وظیفه بسیار با اهمیت بوده و از جهات مختلف ضروری است، اظهار داشت: در قرآن کریم نیز خداوند بزرگ‌ترین امتیاز بشر را حمل و نقل اعلام کرده است.

وی با استناد به آیه‌ شریفه‌ای در خصوص حمل و نقل، گفت: طبق این آیه شریفه بنی آدم گرامی داشته شد که می‌تواند در دریا و صحرا جابه‌جا شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نعمت حمل و نقل از خیلی از نعمت‌های دنیا مقدم‌تر است، تصریح کرد: طبیعت بشر به گونه‌ای است که بنا به دلایل مختلف در حال سفر است و برای این منظور وسائل حمل و نقل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجتهدشبستری یادآور شد: گاهی مساله حمل و نقل مهم‌ترین مساله کشوری می‌شود به گونه‌ای که در زمان امام خمینی(ره) کالاهای زیادی در بنادر مانده بودند که با یک فرمان امام کامیون‌داران و افرادی که وسیله حمل کالا داشتند به بنادر اعزام شده و مشکل مملکت را با حمل کالاها حل کردند که منجر به ثبت 26 آذرماه شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مسئولان و مردم باید قدردان این خادمان گمنام باشند، افزود: نگهداری این روز در طول سال بسیار مهم‌تر از تاسیس آن است زیرا به طور مثال اگر راهی ناهموار باشد و مریضی در روستایی بماند و یا مسیر بسته باشد در اصل هیچ خدمتی انجام نداده‌اید.

مجتهدشبستری با ذکر چند نکته ضروری در امر راهداری ابراز کرد: دقت یکی از مسائلی است که اگر نباشد ضرر بزرگی به جامعه می‌زند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حادثه قطار تبریز- مشهد در سمنان افزود: این حادثه یکی از بارزترین نمونه‌ها برای عدم دقت است که منجر به از دست دادن 48 نفر شد و خانواده‌های زیادی داغدار شدند.

وی به دیدار اخیر خود با خانواده‌های داغدار قطار تبریز مشهد اشاره کرد و گفت: در این دیدار پدر خانواده پنج عزیز خود را از دست داده که وی نیز به دلیل اینکه برای تهیه شیرخشک فرزندش به واگن دیگر رفته بود جان سالم به در برده است و چه کسی باید پاسخگوی داغ این فرد باشد.

مجتهدشبستری بنابه گزارش‌های ارائه شده از نتایج بررسی علت حادثه گفت: طی این بررسی‌ها خطای انسانی دلیل وقوع این حادثه شده است.

وی نکته قابل توجه دیگر که باید مد نظر گرفته شود را مسائل امنیتی دانست و ادامه داد: در کنار دقت باید سرعت‌العمل نیز باشد ولی بالاتر از همه این‌ها، خدمات با دلسوزی و اخلاص باشد بهترین پاداش در اعمال زحمت‌کشان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: عبادت فقط در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود بلکه در کنار آن بزرگ‌ترین عبادت خدمت دلسوزانه به خلق خداوند است

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: