پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
عجب شیر ما - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین بازی رایانه‌ای کشور با موضوع محیط بان در این استان ساخته شد.
به گزارش عجب شیر ما، داود قاسم‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نخستین بازی رایانه‌ای سه بعدی کشور با موضوع محیط بان در این اداره کل با همکاری جوانان مبتکر تبریزی ساخته شد.
وی ادامه داد: هدف از ساخت این بازی آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت و وظایف محیط بانان تلاشگر و حفظ تنوع زیستی است.
قاسم زاده با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست گفت: انیمیشن دو بعدی 15 دقیقه ای با موضوع احیا دریاچه ارومیه و سه مستند 15 دقیقه ای با موضوعات دریاچه ارومیه، تالاب قوریگل و تالاب قره قشلاق را نیز در دست ساخت داریم که در آینده نزدیک این برنامه ها آماده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
استان آذربایجان شرقی یکی از غنی ترین زیستگاه های گیاهی و جانوری در کشور به شمار می رود که از آن جمله به منطقه حفاظتی ارسباران می توان اشاره کرد.
در این استان بیش از2500 گونه گیاهی و 346 گونه جانوری موجود می باشد که شامل 51 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست، 27 گونه ماهی است. حدود 5/12 از عرصه استان تحت عناوین مختلف حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش، اثر طبیعی ملی و تالاب های سایت رامسر تحت کنترل زیست محیطی می باشند که با تلاش و جانفشانی محیط بانان به عنوان بازوان اجرایی سازمان محیط زیست کنترل می شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: