پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
عجب شیر ما - معاون فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گزارش نشده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رضا رحمت اللهی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر اهمیت و ضرورت آگاهی رسانی همگانی و آموزش عمومی به منظور مبارزه با این بیماری تاکید کرد.
وی نقش دامپزشکی، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در جهت پیشگیری از این بیماری را مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: باید با تهیه بروشورهای و توزیع آن در شهرستان، اطلاع رسانی لازم در مورد این بیماری در بین مردم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم ‌ترین اولویت‌ های دولت یازدهم توجه به بهداشت و سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: موضوع سلامت جامعه به چند دستگاه خاص محدود نمی ‌شود بلکه تمامی دستگاه‌ ها در این زمینه مسئولیت دارند.
رییس دامپزشکی شهرستان عجب شیر نیز دراین جلسه با بیان اینکه این بیماری یکی از بیماریهای ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان است، هدف از این جلسه را هماهنگی هرچه بیشتر ادارات ذیربط در جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری عنوان کرد.
مهدی شهابی بر لزوم داشتن گواهی حمل بهداشتی کود مرغی، تخم مرغ‌، طیور زنده و سایر محصولات مرتبط با مواد خام دامی تاکید کرد و گفت: بازرسی و نظارت توسط کارکنان دامپزشکی به طور روزانه صورت می گیرد.
در این نشست، جمع آوری فروشندگان مرغ زنده از اولویت‌های برنامه مبارزه با این بیماری عنوان و بر آمادگی و همکاری اعضا ستاد در موقع بروز خطر تاکید شد.
برچسب ها: عجب شیر ، فرمانداری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: