چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مردم آذربایجان و تبریز منتظر اعلام نتیجه بررسی ها و تحقیقات حادثه قطار تبریز- مشهد هستند و باید مسئولان امر در این زمینه سرعت عمل داشته باشند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری روز چهارشنبه در مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان این حادثه، با ابراز تاسف از وقوع این حادثه غم بار و حوادثی از این دست در کشور، اظهار کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید در این زمینه وارد عمل شده و تلاش کنند تا علت و عوامل برخورد دو قطار مشخص شود و اگر قصوری از سوی هر شخص یا اشخاصی صورت گرفته طبق قانون مجازات شوند.
وی ادامه داد: خواسته اصلی مردم آذربایجان مشخص شدن مقصران این حادثه است و تمامی دستگاه های مسئول باید دقت عمل داشته باشند تا مبادا موضوع پیگیری نشده و مقصران بدون مجازات باقی بمانند.
آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری درخصوص حادثه قطار و نیز بمب گذاری در حله عراق، اظهار کرد: بنده حامل پیام تسلیت رهبری به مردم داغدار تبریز و آذربایجان هستم و ایشان از این حادثه غمبار بسیار متالم و متاثر شده اند.
وی گفت: بدون تردید اعلام سریع نتایج بررسی های حادثه قطار تبریز - مشهد تا حدودی می تواند تسلی خاطر بازماندگان و خانواده های داغدیده جان باختگان این مصیبت تاسف بار شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به حادثه انفجار در حله عراق نیز گفت: این حادثه نشان داد که دشمنان اسلام و شیعه به چه میزان با فرهنگ تشیع دشمنی دارند و با این اقدام تروریستی خود می خواستند عشق و ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) را تحت الشعاع قرار دهند.
آیت الله مجتهدشبستری یادآور شد: مردم ولایت مدار و مومن شیعه هرگز از علاقه و احساس تعلق خود به ائمه معصومین دست بردار نخواهند بود.
آئین تشییع پیکرهای مطهر جان باختگان حادثه قطار تبریز- مشهد با حضور خیل انبوه جمعیت در تبریز برگزار شد.
مراسم شام غریبان جان باختگان این حادثه امروز چهارشنبه در مسجد طوبی تبریز از ساعت 15 تا 17 برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، در حادثه برخورد دو قطار مسافربری که صبح جمعه گذشته در ایستگاه هفت‌خوان واقع در محور دامغان ـ سمنان روی داد، 48 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند و بیش از یکصد نفر زخمی شدند.
بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه تاسف بار از استان آذربایجان شرقی و تبریز هستند.
برچسب ها: امام جمعه ، شبستری ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: