پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
آغاز به کار دبیرخانه سومین جشنواره مد و لباس در آذربایجان شرقی
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی ارشاد،"محمد محمدپور" با اشاره به اینکه حجاب باید به عنوان مساله‌ای اساسی و بنیادی که می‌تواند جوامع بشری را از لغزش‌ها بازداشته و به تعالی برساند مورد توجه قرار گیرد، گفت:
این جشنواره در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید ایرانی و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف از مسائل بنیادی جامعه‌ی اسلامی است و نهادهای فرهنگی باید در ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ معنوی در جامعه تلاش کنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یکی از دغدغه ها در بحث اقتصاد مقاومتی را  حمایت از تولید داخلی و ارتقای فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت:  جشنواره مد و لباس بهانه ای برای آشنایی شهروندان با طراحان و تولید کنندگان پوشاک در استان و ورود کالای تولید ملی در سبد خانوار ایرانی است.

محمدپور، شناسایی توانمندیها و آسیب شناسی عرصه مد و لباس در حوزه‌هایی نظیر پژوهش، طراحی، تولید و عرضه، ارائه الگوهای اسلامی و ایرانی، هویت بخشی و ایجاد زمینه اعتماد، حمایت و ارتقا قدرت انتخاب مردم و آحاد جامعه در این مقوله با ارائه مدلهای جدید و روشهای نوین بر اساس اهداف مقرر در قانون ، فرهنگ سازی و تبلیغات مناسب تولیدات ایرانی در مقابل برندهای خارجی و تولید و انسجام زیر ساخت‌های پوشش اسلامی ایرانی، شناسایی و حمایت از طراحان ممتاز و متعهد، برای طراحی لباس‌های مناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی-  اسلامی و ایجاد بستر مناسب جهت به نمایش گذاشتن الگوها و طرح‌ها در مکانی که عموم مردم دسترسی داشته باشند را از اهم اهداف برگزاری سومین جشنواره مد و لباس استان برشمرد.

وی، گفت: این جشنواره در چهار بخش طراحی- دوخت، نقاشی و پژوهشی و با موضوعاتی شامل تاثیر مد و لباس در حوزه امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگ خانواده، پوشاک و الگوی مصرف، مد و لباس ایرانی در رقابت با برندهای خارجی، نقش تبلیغات و رسانه نقش رسانه در ترویج و اشاعه الگوهای مدگرایی ایرانی، نمادها و الگوهای فرهنگی بر روی البسه ایرانی و جایگاه آموزش در اصلاح الگوی مصرف پوشاک و اشاعه اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

محمدپور افزود: در بخش جنبی کارگاههای تخصصی، نظری و عملی در زمینه اقتصاد مد و لباس برگزار شده و  تاریخچه و آموزش عملی دوختها و طراحیهای سنتی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین برگزاری غرفه های عرضه و فروش البسه ایرانی و اسلامی مخصوص طراحان لباس و تولیدکنندگان داخلی را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره عنوان کرد.

براساس این گزارش شرکت در جشنواره مد و لباس استان برای کلیه هنرمندان و فعالان عرصه­های مختلف فرهنگی و هنری و تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لباس آزاد بوده و   طرح ها و مدل های پوشش باید ابداعی، ابتکاری و جدید بوده و قابلیت تولید عمده را داشته و در تمام بخش‌ها ‌باید مطابق با موازین اسلامی، فرهنگ و هویت ایرانی باشد.

گفتنی است در بخش طراحی پذیرش آثار به دو صورت طراحی دستی یا دیجیتال بوده و آثار در سه اندازه٢١ در ٣٠ - ٣٠ در ٤٠ - ٥٠ در ٧٠ پذیرفته می­شود و آثار طراحی شده بایستی دارای عنوان مدل و  امضای طراح آن باشند.

در  بخش دوخت ارائه اثر دوخته در کلیه شاخه­های مد و لباس اعم آزاد می­باشد و در مرحله اول تصویر اثر دوخته شده به صورت دو تصویر از جلو و عقب یا جلو و نیمرخ در قالب GPJ به شکل ایمیل یا CD به دبیرخانه ارسال شود و نحوه نمایش اثر، در صورت راهیابی به نمایشگاه، با همکاری و تعامل ارائه کننده و دبیرخانه صورت خواهد گرفت.

در بخش نقاشی نیز  تکنیک ارائه آثار ازاد است و اندازه آثار در صورت اجرا بر روی بوم نقاشی یا تحویل به صورت قاب گرفته به دبیرخانه جشنواره آزاد می­باشد.

علاقمندان می توانند آثار خود را تا پانزدهم دی ماه ١٣٩٥ به دبیر خانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره امور هنری، واحد هنرهای تجسمی رسال نمایند.
برچسب ها: مد و لباس ، ارشاد ، محمدپور
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: