يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
عجب شیر ما – استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حادثه قطار تبریز ـ مشهد گفت: تا آخرین لحظه پیگیر این مساله خواهیم بود تا علل اصلی این حادثه ناگوار شناسایی شود تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در مراسم تشییع هفت پرستوی مهاجر گمنام به استان اظهار کرد: در این روزها که عزادار رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) هستیم میزبان و مفتخر به حضور هفت شهید گمنام که در راه  تحقق آرمان‌های نبی اکرم به لقا الله رسیده‌اند هستیم.
وی گفت: در میان شهدا، شهدای گمنام جایگاه والایی دارند؛ زیرا در طول حیات گمنام زندگی کرده و سپس به جبهه نبرد اعزام شدند و بدون توقع در خدمت اسلام و آرمان‌های انقلاب هستند.
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: شهدای گمنام بعد از شهادت غریبانه سالیان سال در زیر خاک به عنوان گمنام و مفقود بودند و برای تک‌تک آنها علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
وی با اشاره به اینکه حضور این شهدا توفیق بزرگی برای استان است، بیان کرد: امروز حضور این شهدا عطر شهادت، ایثار و از جان گذشتگی را در کوچه پس کوچه‌های استان عطرآگین کرده است.
جبارزاده اضافه کرد: حضور شهدای گمنام و زیارت از مزار آنها دل‌ها را سبک می‌‌کند و مایه خیر و برکت خواهد بود.
استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این شهدای تازه تفحص شده از منطقه عملیاتی مجنون و فاو هستند که یکی از این هفت میهمان استان آذربایجان‌شرقی میهمان ستاد عملیات نیروی انتظامی خواهد بود که طبق شناسایی صورت گرفته میهمان نیروی انتظامی جوان 21 ساله در عملیات خیبر منطقه مجنون به شهادت رسیده است.
وی ادامه داد: حضور این جوان دلیر و گمنام در نیروی انتظامی روحیه ایثار و جانفشانی را برای خدومان امنیتی به ارمغان خواهند آورد.
جبارزاده به انتقال دو نفر از این شهدا به منطقه بخشایش اشاره کرد و گفت: این شهدا میهمان مردم بخشایش 19 ساله و 16 ساله در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیده‌اند.
وی خطاب به مادران و خواهران بخشایشی گفت: مادران این شهدا سالیان سال چشم انتظار فرزاندانشان هستند و شما وظیفه دارید برای این دو میهمان برادری و خواهری کنید و آنها نیز خیر و برکت را برای شهرتان به همراه خواهند آورد.
جبارزاده به انتقال دو شهید دیگر به شهرستان نسوج اشاره کرد و گفت: یکی از این شهدا جوانی 16 ساله‌ای است جزو آن دسته از نوجوانانی که شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا بتوانند در جبهه نبرد حضور به هم برسانند.
وی ادامه داد: میهمان دیگر، شهرستان تسوج نیز جوانی 19 ساله که در عملیات والفجر به شهادت نائل آمده است، جوانانی که بیش از افراد مسن در صحنه حضور داشتند و همیشه خود را جلوی رگبار و گلوله می‌انداختند و جانفشانی می‌کردند.
استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: دو شهید دیگر میهمان مردم صوفیان خواهند بود که این دو شهید تازه تفحص شده جوانی 21 ساله و 23 ساله هستند و مردم صوفیان خانواده جدید آنها خواهد بود.
وی یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی تا به امروز میزبان 179 شهید گمنام در 47 نقطه استان است که حضور هر کدام از این عزیزان نشان دهنده ادامه دهی راه سید الشهدا هستند.
جبارزاده به حادثه اخیر ریلی تبریز ـ مشهد و انفجار حله اشاره کرد و با تاسف گفت: اگر شهدا در راه اسلام شهید شدند زائران امام رضا (ع) و سیدالشهدا نیز به عشق امامان معصوم پای در این راه گذاشته بودند.
وی تصریح کرد: بنا به رسم هر سال مردم آذربایجان شرقی طبق ارادت خاصی که به امام هشتم دارند در 28 صفر و شهادت ثامن الحجج به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که متاسفانه امسال شاهد وقوع چنین حادثه‌ای شدیم که جبران‌ناپذیر است.
جبارزاده با تاکید بر اینکه طبق دستور اکید مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس جمهور عاملان اصلی این حادثه شناسایی خواهند شد، افزود: تا آخرین لحظه پیگیر این مساله خواهیم بود تا علل اصلی این حادثه ناگوار شناسایی شود تا دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: همیشه زائران امام حسین (ع) در سفر به کربلا دچار مشکلاتی بودند و با خیال راحت سیدالشهدا را زیارت نکرده‌اند و الان نیز گروه تکفیری مزاحمت ایجاد می‌کند و دست به خونریزی زائران زده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر در خارج از مرزها دشمنان و داعش زائران را شهید می‌کنند در داخل کشور نیز وقوع  حوادث اخیر ریلی نیز اتفاق می‌افتد که باعث ناراحتی زیاد شده است.
جبارزاده تاکید کرد: به صورت مجدانه پیگیر حادثه  قطار هستیم و بعد از شناسایی اجساد و انتقال آنها به شهر مراسمی با شکوه درخور آنها برگزار خواهد شد و البته علل اصلی حادثه نیز شفاف‌سازی خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: