شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 18 2024
کد خبر: ۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:
عجب شیر ما - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: توسعه روستاها و مناطق عشایری خروجی جز سود و منعت برای کشور ندارد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، سید ابوالفضل رضوی ظهر چهارشنبه در همایش توسعه روستایی ذربایجان شرقی با اشاره به بار حاشیه نشینی بر دوش دولت اظهار داشت: حاشیه نشینی نتیجه سیاست ها و برنامه های غلط و غیر علمی و ناصحیحی بوده که عقد شده است و می توان گفت از علت های اصلی شهرگرایی و خرد ستیزی است و به این علت توسعه روستاها و مناطق عشایری خروجی جزو سود و منفعت برای کشور ندارد.

وی همچنین در ادامه باور به جنگ اقتصاد را لازمه مدیریت اقتصادی دانست و افزود:  صنایع دستی باید در اولویت برنامه های استان ها قرار گیرد و در این زمینه آموزش های مختلف داده شود و بازارهای صنایع دستی تشکیل یابند و فروشگاه ها و نمایشگاه عرصه صنایع دستی در استان ها ایجاد شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری همچنین در ادامه از ارایه تسهیلات یک هزار میلیارد ریال صندوق کارآفرینی یرای ایجاد پروژه های کوچک خبر داد و بر لزوم توجه به ایجاد مشاغل کوچک در زمینه هایی همچون گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی تاکید کرد.

رضوی خاطر نشان کرد: برای افرادی که در راستای ایجاد مشاغ کوچک فعالیت می کنند، تسهیلات بانکی با شش تا هفت درصد در استان های محروم و هفت تا ۹ درصد در استان های غیر محروم  پرداخت می شود و علاوه بر این برنامه ریزی هایی برای بازدید سفرای کشورها از نمایشگاه های صنایع دستی با هدف تقویت صادرات صنایع دستی صورت گرفته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: