چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه روستاها در دولت های قبل مورد توجه کافی قرار نگرفت، گفت: جمعیت روستایی استان از 40 درصد به 27 درصد کاهش یافته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیته راهبردی و کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی افزود: در سنوات گذشته با افزایش قیمت نفت، دولت توجه جدی به توسعه و رونق روستاها نداشته و نفت سببی برای فقیر شدن روستا شد.
وی ادامه داد: وقتی به تولید و اقتصاد روستایی ارج ندهیم این امر موجب می شود روستاییان برای کاریابی و اشتغال به شهرها روی آورند.
جبارزاده گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار ضروری است به روستاها توجه داشته باشیم و باید تجاربی را که در بحث شرکت های مشارکتی و واحدهای مشارکتی داریم را در روستاها عملیاتی کنیم.
وی اظهار کرد: در سال جاری با وجود تنگناهای که دولت داشته تا نیمه آبان ماه جاری هفت هزار میلیارد ریال جهت خرید گندم تضمینی به روستاییان و کشاورزان پرداخت شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: با احتساب کمک های دولت به دهیاری ها در مجموع 10 هزار میلیارد ریال منابع به روستاهای استان در راستای توسعه روستایی تزریق شده است.
وی با اشاره به توسعه روستاها در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: در حدود 500 واحد تولیدی در روستاهای استان ایجاد خواهد شد که از این تعداد 210 واحد تولیدی توسط بسیج سازندگی ایجاد می شود.
برچسب ها: جبارزاده ، روستایی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: