چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
عجب شیر ما - رئیس دادگستری عجب‌شیر برخورد جدی با متعرضان به اراضی ملی و منابع طبیعی را در این شهرستان مورد تاکید قرار داد و گفت: برخورد با متعرضان بر اساس ضوابط، سریع و قانونی خواهد بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از  ایرنا، عبدالرضا نواپور روز شنبه در سومین جلسه شورای پیشگیری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان اهتمام اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق مصوبه های این شورا را خواستار شد.
وی با بیان اینکه 40 پرونده تخلف در بخش تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی عجب شیر در دست بررسی است، افزود: یک قطعه از این اراضی در روزهای اخیر رفع تصرف شد و بقیه در حال رسیدگی است.
وی با اشاره به اینکه عجب شیر دارای 49 هزار هکتار اراضی ملی است، افزود: با شناسنامه‌دار کردن جنگل‌ها، مراتع و مناطق حفاظت شده این شهرستان می توان از تجاوز به اراضی ملی جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: جلوگیری از موازی کاری، شناسائی موارد زمین خواری، به موقع عمل کردن، برخورد قاطع با متخلفان، برگرداندن اراضی و ارائه نکردن خدمات زیربنائی به متصرفان، از جمله عوامل موثر در پیشگیری و کاهش پدیده زمین خواری است.
وی نهادینه کردن مشارکت مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را ضروری دانست و گفت: امروزه موضوع توجه و حفاظت از منابع طبیعی یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از منابع خدادادی تشویق کرد.
شهرستان 85 هزار نفری عجبشیر در 98 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: