سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
سردار حاج ذاکر حیدری نیز زینبی شد
عجب شیر ما – امروز کبوتر دیگری از حرم زینب (س) به سوی آسمان پرکشید، تبریز در سوگ 'سردار ذاکر حیدری'، شهید دیگری از جنس مدافع حرم گریست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اگر چه هوای شهر سرد و گرفته و بارانی است، اما شوق بدرقه عزیز خودساخته جان باخته در راه ایمان و هدف، همه را به شهر کشانده است.

پیری عصا بدست، زنی خمیده پشت، مادری کودک شیرخواره به بغل و دانشجویی کتاب به دست برای آخرین وداع با سردار 'حاج ذاکر حیدری' آمده اند.
فضا، فضای حماسه است و ذکر و دعا و گریه؛ همسری زینب وار، شوهرش را بدرقه می کند و فرزندی با افتخار پدر را با دل نوشته ای وداع گفت.
شهید مدافع حرم! دلم گرفته شهر بارانی است، وقتی رسیدی همه جا بوی خوش خدا پیچید.
تو مگر کجا بودی! وقتی رسیدی کوچه ها نسیم کربلا گرفت.
تو مگر کجا بودی! وقتی رسیدی همه جا عطر گل نرگس آمد.
وقتی رسیدی همه چشم ها اشک زهرایی شد.
براستی که شان و مقامت چنان والاست که در سوگت فرزندی که باید چون ابر بهاری زار بگیرد و سینه چاک کند، پیشانی بلند، سر بالا گرفته و بر نام و راهت افتخار می کند.
پدرم! از وقتی چشم باز کردم و تو را شناختم تو یک رزمنده بودی و با کژی ها و پلیدی ها جنگیدی.
پدر جان! مادر می گوید تا جنگ بود و جبهه، تو فقط در جبهه بودی و هر زمان که به خانه می آمدی دلت برای جبهه تنگ می شد.
پدر جان! جنگ که تمام شد همچنان یک رزمنده بودی در کسوت پاسداری و دفاع از ولی فقیه،
تواضع و فروتنی ات زبانزد همه بود.
پدر جان! همیشه خودت را یک بسیجی و سرباز ولی فقیه دانستی و من هر چه بزرگ می شدم تو را بزرگتر می یافتم.
پدر! امروز به آرزوی دیرینه ات رسیدی و به رفیقان سفر کرده ات پیوستی، سرم را بالا گرفته و به نام و مقامت افتخار می کنم.
و اما تو ای پدر! برای من و ما دعا کن، هنوز هم به تو محتاجیم، دعا کن تا را را گم نکنیم و همان مسیر را ادامه دهیم که تو پیمودی.
** فرمانده سپاه عاشورا: پیکر مطهر هر شهید تلنگری بر ماست
سردار غلام عسکر کریمیان در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم با تبریک و تسلیت به خانواده این شهید گفت: وقتی خبر شهادت را خانواده اش شنیدند با افتخار گفتند که آماده شنیدن بودیم، چون لایق شهادت بود و آمادگی را در ما بوجود آورده بود.
وی با بیان اینکه رسیدن پیکر مطهر هر شهید تذکری برای ماست، اظهار کرد: انقلاب ما بنا به توصیه رهبر فقید انقلاب در مقابل باطل ایستاد و جبهه ما جبهه حق در مقابل باطل است و تا قیامت ادامه می یابد.
کریمیان خاطرنشان کرد: تا وقتی که نسبت به ماهیت انقلاب پافشاری می کنیم، بطور قطع دشمنان از دست از سر ما بر نمی دارند.
وی با بیان اینکه برای اسلام و انقلاب مرزی نیست، گفت: هر جا و هر مکانی جبهه حق در مقابل یزیدیان می ایستد و امروز همانند زمان عاشورا جبهه آرایی یزیدیان در مقابل امام حسین است.
کریمیان با بیان اینکه افتخار می کنیم که جبهه حق در مقابل باطل نبرد می کند، افزود: جان مان را خالصانه به اسلام و میهن مان می دهیم.
وی گفت: امروز تمام شهدای جبهه مقاومت اسلامی را تجلیل می کنیم و هرگز نمی گذاریم پرچمی که شهدای مدافع برافراشته اند بر زمین بیافتد و بر بلندترین نقطه به اهتزاز در می آوریم.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه چون غیرت و شهادت طلبی هنوز در خون تشیع زنده است و چنانکه بعد از 14 قرن مکتب اباعبدالله الحسین زنده است، افزود: این انقلاب نیز به انقلاب حضرت مهدی متصل می شود.
و این چنین بود که نماز تشییع بر پیکر شهید آسمانی دیگری از دیار زینب (س) در میدان تاریخی 'ساعت' تبریز اقامه شد تا کبوتر حرم به سوی دوست پر کشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: