شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
عججب شیر ما - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید اجازه داد مصیبت فساد مالی در سازمان‌های دیگر به حوزه فرهنگ‌وهنر نیز سرایت کند گفت: ورود افراد غیرحرفه‌ای و پولدار به سینمای ایران، زمینه‌ساز فساد مالی شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به نگرانی اهالی سینما از آمدن پول‌های کثیف به حوزه فرهنگ و درگیر شدن این حوزه با فساد مالی، اظهار داشت: نباید اجازه داد مصیبتی که در پی فساد مالی برای ارگان‌های دیگر ایجاد شده به حوزه فرهنگ و هنر نیز سرایت کند و این حوزه اخلاق‌مدار آلوده مسائلی غیرقابل جبران شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صیانت از قراردادهای مالی، شفافیت دراین خصوص و نحوه حمایت‌‎ها و پول‌هایی که وارد عرصه فرهنگ می‌شود به‌ویژه حوزه سینما ضروری است تا اهالی این عرصه احساس امنیت کنند.

وی ایجاد احساس امنیت میان هنرمندان را بسیار مهم دانست و افزود: باید در راستای ایجاد این احساس و جلوگیری از گسترش فساد مالی، اقدامات لازم همچون تشکیل کمیته صیانت از مبادلات و جریان‌های اقتصادی در سینما و تحقیق و تفحص درخصوص قراردادها و پول‌هایی این عرصه  صورت بگیرد.

این مسؤول با بیان اینکه در تمام دنیا صنعت سینما نیازمند حمایت مالی در جهت ارتقای کمی و کیفی تولیدات است، اضافه کرد: در سینمای دنیا سنت مرسوم اینگونه است که کمپانی‌های حرفه‌ای فیلمسازی به تامین بودجه آثار می‌پردازند و در برخی از موارد با اشخاص هنری آن هم اشخاص مطرح و شناسنامه‌دار در عرصه سینما در تولید سهیم می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: متاسفانه روند ورود افراد به سینمای ایران متفاوت است و صرف داشتن پول زیاد و بدون هیچ سابقه حرفه‌ای می‌توان وارد عرصه سینما شد و بسیاری از اهالی سینما هم به دلیل مشکلات و نیاز مالی بدون سؤال از گذشته و فعالیت‌های فعلی شخص به همکاری با آن فرد می‌پردازند و همین مسئله موجبات فساد مالی را فراهم کرده است.

ابهام در تامین بودجه برخی از فیلم‌های سینمایی، سبب شده شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ایده ایجاد کمیته‌ای جهت صیانت از قراردادهای مالی و جلوگیری از ورود پول‌های مشکوک سینما را مطرح کند.
برچسب ها: مجلس ، سعیدی ، تبر یز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: