پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
عجب شیر ما - فرماندار عجب شیر توسعه مشاغل خانگی به منظور استفاده از ظرفیت های بانوان هنرمند این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: زنان در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل می توانند نقش آفرین باشند.
به گزارش عجب شیر به نقل ازایرنا، سید شمس الدین مراثی در جلسه اقتصاد مقاومتی عجبشیر با حضور بانوان این شهرستان افزود: زنان نقش مهمی در سبک زندگی و هدایت اعضا خانواده دارند و می توانند فرهنگ کار و تلاش را به منصه ظهور برسانند.
وی ورود زنان این شهرستان به عرصه اقتصاد مقاومتی از طریق ایجاد کارگاه های خانگی و رونق تولید را خواستار شد و گفت: مهمترین رویکرد در زمینه اقتصاد مقاومتی توجه به واحدهای تولیدی خرد و کوچک است که نسبت به واحدهای صنعتی بزرگ سرمایه کمتری نیاز داشته و اشتغال زایی بهتری را نیز به دنبال دارد.
وی اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب همواره بر ایجاد اشتغال، خروج از تورم متمرکز است و از این رو دولت یازدهم از ابتدای کار خود این شاخصه ها را در دستور کار قرار داده و با ابلاغ سیاست های مربوط به برنامه اقتصاد مقاومتی به شیوه ای نظام مند در پی تحقق آن است.
وی ادامه داد: بانوان با بهره گیری از مهارت های فنی و حرفه ای حتی با سرمایه های اندک توانایی نقش آفرینی در بهبود درآمد خانواده و تولید ملی را دارند.
وی توجه به صندوق های خرد روستایی و نقش بی بدیل زنان روستایی در زمینه کارآفرینی و کمک به تولید در سال اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: زنان روستایی قابلیت های بالایی برای کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب دارند و باید از ظرفیت آنان بیشتر استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه حمایت از بانوان کارآفرین دستاوردهای فراوانی را به همراه دارد، افزود: امروز بانوان کارآفرین عجب شیر باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند.
فرماندار عجب شیر ادامه داد: عجب شیر برای توسعه مشاغل بانوان و زنان کارآفرین آمادگی کامل دارد و از آزمونه (پایلوت) شدن در طرح های مختلف دولت تدبیر و امید در زمینه اشتغال استقبال می کند.
شهرستان 85 هزار نفری عجبشیر در 98 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
برچسب ها: فرماندار ، مراثی ، عجب شیر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: