پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
رئیس سازمان زندان‌ها:
عجب شیر ما – رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت زندانیان کشور مربوط به جرائم مواد مخدر است، گفت: دستور ساماندهی وضعیت زندانیان کشور از سوی رییس قوه قضائیه صادر شده که این امر فصل جدیدی را در حوزه زندان‌ها رقم زده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی اصغر جهانگیر بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌ شرقی اظهار داشت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در زندان‌های کشور صورت گرفته است اما باید این روند ادامه یابد.
رئیس سازمان زندان‌ها بیان کرد: استان آذربایجان‌ شرقی نیازمند اعتبار لازم برای ساخت زندان‌های جدید برای انتقال زندان‌های فعلی به خارج از شهرها است.
وی با تاکید مجدد بر کاهش جرایم کیفری گفت: زندانی شدن هر فردی موجب بروز مشکلات عدیده در خانواده وی خواهد شد، و باید تلاش کنیم کسی وارد زندان‌ها نشود.
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: بخشنامه‌ای که در پی تاکید مقام معظم رهبری بر ساماندهی وضعیت زندانیان از سوی ریاست محترم قوه صادر شده است فصل جدیدی را در حوزه زندان‌ها باز کرده است که امیدوارم به نحو احسن اجرا شود،
وی با اشاره به اینکه این بخشنامه فرصت خوبی را برای کاهش جمعیت کیفری ایجاد کرده است، گفت: بررسی مدت حضور کوتاه برخی از زندانیان در زندان‌ها موید این نکته است که می‌توان از مجازات‌های جایگزین و یا ظرفیت‌های قانونی برای تعلیق مجازات حبس استفاده کرد.
مشاور رئیس دستگاه قضا تناسب مجازات با جرم را یکی از مواردی دانست که در بخشنامه اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.
جهانگیر گفت: بیش از نیمی از زندانیان کشور مربوط به جرائم مواد مخدر هستند و این موضوع نقش جامعه و نهادهای ذیربط را در این زمینه مورد تاکید قرار می‌دهد.
این مقام ارشد قضایی گفت: سطح آگاهی خانواده‌ها در خصوص آثار سوء مواد مخدر پایین است و بسیاری از خانواده ها به همین دلیل گرفتار این بلای خانمانسوز شده‌اند.
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: آمار‌های موجود در زندان‌ها بویژه در حوزه سوادآموزی و اشتغال نشان دهنده ضرورت بازنگری در خصوص آموزش و پرورش و همچنین رفع معضل بیکاری در جامعه است.
وی افزود: مادامی که یک عزم ملی در زمینه از بین بردن زمینه‌های وقوع جرم ایجاد نشود شاهد افزایش ورود افراد به زندان‌ها نیز خواهیم بود.
جهانگیر گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش و ارتقای سطح برنامه‌های حمایت از خانواده‌ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی جامعه قرار گیرد.
رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص تغییر مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌ شرقی گفت: تغییرات مدیریتی موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید و نگاه تازه مدیریتی می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد استان آذربایجان‌ شرقی که دارای جایگاه ممتاز در سطح کشور است با تلاش ها و همکاری مسئولین قضایی و اجرایی بتواند الگوی مناسبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی تبدیل شود.
پیش از سخنان رئیس سازمان زندان‌ها، مظفری رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی طی سخنانی به تشریح وضعیت قضایی استان و اقدامات صورت‌گرفته پرداخت.
در این مراسم خشایار جمشیدی به عنوان مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌ شرقی منصوب و از خدمات علی‌اکبر بنی‌هاشمی مدیرکل سابق استان قدردانی شد.

برچسب ها: زتدانیان ، جهانگیر ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: