سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خبر داد
عجب شیر ما – دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری، ۱۱ هزار و ۴۹۴ قاچاقچی، توزیع‌کننده و معتاد متجاهر از سوی نیروهای انتظامی در قالب ۲۴۳۳ عملیات دستگیر شده‌اند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، سردار محمدعلی نصرتی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی که در مرکز ماده 16 تبریز برگزار شد، با بیان اینکه آذربایجان شرقی تنها استانی است که بدون داشتن اعتباری از سوی دولت توانست مرکز ماده 16 را راه‌اندازی کند، اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم، درخواست ایجاد مرکز ماده 16 در آذربایجان شرقی به تهران فرستاده شد و تهران مشروط به عدم پرداخت اعتبار به این مرکز با درخواست موافقت کرد.

وی ادامه داد: مدیریت استان آذربایجان شرقی با همکاری و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای استانی، توانست تمامی هزینه‌ها و نیازهای این مرکز را تأمین و مرکز ماده 16 را راه‌اندازی کند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات‌های انجام‌شده در خصوص پیگیری و کشف مواد مخدر در سطح استان در دولت دهم و یازدهم، خاطرنشان کرد: در 3 ساله دولت دهم، 13 هزار و 297 عملیات در جهت کشف و انهدام مواد مخدر انجام‌گرفته است که با توجه به عملیات انجام‌شده در این دولت، این میزان به 16 هزار و 63 مورد در 3 سال دولت یازدهم رسیده است.
وی افزود: کشف و انهدام 3 لابراتوار در 3 سال دولت دهم، در 3 ساله دولت یازدهم به 20 مورد رسیده است که نشان از اهمیت مواد مخدر در این استان است.
نصرتی با بیان اینکه تاکنون 1745 نفر در مرکز ماده 16 پذیرش‌شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به افزایش پذیرش در دولت یازدهم، توانستیم مقدار زیادی از مبتلایان به اعتیاد را به این مجموعه فراخوانی کرده و استان آذربایجان شرقی را به‌عنوان استانی عاری از معتاد متجاهر به کشور معرفی کنیم.
وی افزود: تعداد فوت‌شدگان بر اثر مواد مخدر در 3 ساله دولت یازدهم در مقایسه با 3 ساله دولت دهم، 1 درصد کاهش‌یافته و 400 نفر در 8 کارگاه موجود در این مرکز از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر مشغول به‌کار شده‌اند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری 9 جلسه و 38 مصوبه در دولت دهم، اذعان داشت: در 3 سال دولت تدبیر و امید، این میزان به 207 مصوبه در قالب 23 جلسه برسیده است که خوشبختانه توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات بیماران مبتلا به اعتیاد را کاهش دهیم.
وی افزود: 125 نفر در کارگاه‌های مرکز ماده 16 انجام فعالیت می‌کنند که این فعالیت این تعداد در قالب چندین شغل اعم از نجاری، خدمات خودرو، فرش‌بافی و... است.
نصرتی با بیان اینکه در 6 ماه سال جاری اقدامات مهمی در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: در 6 ماه اول سال جاری 11 هزار و 494 نفر قاچاقچی، توزیع‌کننده و معتاد متجاهر از سوی نیروهای انتظامی در قالب 2433 عملیات دستگیرشده‌اند که این تعداد افراد، در قالب 15 باند قاچاق فعالیت می‌کردند.
این مقام مسئول، با اشاره به مشکلات مرکز ماده 16، اذعان داشت: مرکز ماده 16 در 9 ماه اخیر نتوانسته است داروی موردنیاز بیماران مبتلابه اعتیاد را تأمین کند و این موضوع، یکی از مهم‌ترین مشکلات این مجموعه محسوب می‌شود.
وی افزود: مشکلات فاضلاب، مشکلات مالی و مشکل اشتغال این عزیزان ازجمله مهم‌ترین مشکلات مرکز ماده 16 است و باید برای حل آنها چاره‌ای اندیشید.
نصرتی یادآور شد: در طول سال 100 میلیون تومان برای هزینه‌های روزمره در این مرکز مصرف می‌شود که باید با همکاری نهادها و سازمان‌های وابسته این میزان مبلغ نیز تأمین شود تا بتوانیم رفاه بیماران موجود را تأمین نماییم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: