پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس:
عجب شیر ما – عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: قطعا پرداخت یارانه به احزاب برای قوام گرفتن تشکل‌های شناسنامه‌دار بسیار ضروری و انکار‌ناپذیر است، البته این اعتبارات محدود و قلیل است و باید به صورت عادلانه توزیع شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، احمد علیرضا بیگی، با اشاره به موافقت اعضای کمیسیون ماده 10 با پرداخت یارانه به احزاب، اظهار داشت: قطعا تشکیل احزاب در کشور در شرایط کنونی یک ضرورت است، تا این تشکل‌ها در قالب احزاب شناسنامه‌دار در عرصه‌های سیاسی فعالیت کنند، که این مسأله به طور حتم بدون کمک و پشتیبانی مالی نظام امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر اگر حمایت‌های مالی در قالب یارانه از احزاب صورت نگیرد، آن وقت این تشکل‌ها به سمت گروه‌های اقتصادی گرایش پیدا می‌کنند که نتیجه آن این است که تشکل‌های اقتصادی از احزاب کشور برای پیش‌برد اهدافشان استفاده کنند.

وی گفت: قطعا پرداخت یارانه به احزاب برای قوام گرفتن تشکل‌های شناسنامه‌دار بسیار ضروری و انکار‌ناپذیر است، البته این اعتبارات محدود و قلیل است.

علیرضابیگی افزود: از طرف دیگر موضوع توزیع و میزان پرداخت یارانه به احزاب مختلف نیز مطرح است، از این رو باید یارانه به صورت عادلانه میان احزاب تقسیم شود. زیرا این مسأله در کشور در پرداخت یارانه به مطبوعات آزمایش شده و در این عرصه مطبوعات انتقاد دارند که چرا دولت به رسانه‌هایی که مقرب‌تر هستند، یارانه بیشتری پرداخت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولتی شدن احزاب در صورت پرداخت یارانه یکی از آسیب‌های این حوزه است که برای ممانعت از بروز این مسأله باید نظارت‌های جدی و اساسی صورت گیرد که در این عرصه نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس بسیار برجسته است.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه کمیسیون متبوعش موافق یارانه به احزاب است، گفت: همه اعضا معتقدند که باید احزاب شکل بگیرد و با اختصاص یارانه به احزاب سازوکار حزبی یک قدم به جلو خواهد رفت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: