سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:
عجب شیر ما – مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم به‌شدت پیگیر وضعیت دریاچه ارومیه هستند و حساسیت ویژه‌ای بر این موضوع دارند، خاطرنشان کرد: ایشان در ستاد احیا هم نماینده‌ای تعیین کردند تا با دید ویژه نگاه شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با علما و روحانیون استان با موضوع دریاچه ارومیه، اهمیت آب در ادیان الهی را یادآور شد و اظهار داشت: اسلام نیز به موضوع آب، پاکیزگی و صرفه‌جویی در مصرف آن تأکید فراوانی دارد.


وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت ایران و بحران خشکسالی و آب باید موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب توسط علما و روحانیون در منابر مطرح شود، افزود: ظرفیت عظیم روحانیت که رسالت آن تداوم راه انبیای الهی است در این موضوع بیش‌ازپیش مورد استفاده قرار گیرد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با تأکید بر اینکه دریاچه ارومیه به‌عنوان دومین دریاچه شور دنیا با بحران خشک شدن مواجه است، تصریح کرد: قبلاً با دید قومیتی موضوع دریاچه ارومیه مطرح می‌شد که امروز به یک موضوع ملی و حتی فراملی اجتماعی تبدیل شده است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم به‌شدت پیگیر وضعیت دریاچه ارومیه هستند و حساسیت ویژه‌ای بر این موضوع دارند، خاطرنشان کرد: ایشان در ستاد احیا هم نماینده‌ای تعیین کردند تا با دید ویژه نگاه شود.

وی با تأکید بر اینکه کمتر اتفاق افتاده که دانشگاه‌های برتر کشور و دنیا به همراه دولت، بخش خصوصی و مردم با جدیت موضوعی را پیگیری کنند، افزود: آنچه مهم است  این است که مردم احساس تکلیف کرده و این موضوع از طریق منابر به یک گفتمان عمومی تبدیل‌شده و احساس مسئولیت کنند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه با زندگی 14 میلیون نفر گره خورده که امراض و مضرات آن گریبان این جمعیت را می‌گیرد، ابراز داشت: باید مردم را پای‌کار بیاوریم تا کار بهتر پیش برود و در این موضوع اگر روحانیت پیش‌رو این موضوع باشند، این اتفاق بهتر می‌افتد.

امام جمعه هریس، افزود: باید مردم بدانند که با ادامه این روند نه تنها کشاورزی از بین می‌رود، بلکه زندگی مردم هم با ریزگردهای نمکی مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از مُصرِف‌ترین کشورهای جهان بوده و این درشأن یک نظام دینی و الهی نیست، گفت: به مردم باید قناعت، آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت به همراه صرفه‌جویی را ترویج کنیم تا وضعیت بهتر از شرایط امروز رقم بخورد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: