سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
عجب شیر ما – مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از برگزاری سوگواره‌ی بصیرت عاشورایی در تبریز خبر داد .

به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، حجت‌الاسلام علی مصائبی با اعلام این خبر گفت: این مراسم در آستان مقدس 11 امام‌زاده(ع) در شهرستان تبریز برگزار می‌شود.

وی گفت:در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سوگواره‌ی بصیرت عاشورا در آستان مقدس امام‌زادگان سیدحمزه(ع)، سید محمد کججانی(ع) و امام‌زاده سیدجمال(ع) برگزار خواهد شد.

وی در این خصوص ادامه داد: سیدابراهیم شتربان(ع)، سید حذیفه و ابراهیم(ع)، عون و زیدبن علی(ع)، سید عبدلله(ع) سیلاب، سیدموسی(ع) اسپیران، سید موسی(ع) سهلان، امام‌زاده خانم(ع) چرنداب و همچنین در آستان مقدس صحابه‌ی پیامبر قیص(ع) سردود نیز از جمله امام‌زادگانی هستند که میزبان عزاداران حسینی در ایام سوگواری محرم خواهند بود.

وی افزود: در مراسم سوگواره‌ی حضرت سیدالشهداء، برنامه‌های متنوعی از جمله، سخنرانی، زیارت عاشورا، اقامه‌ی نماز ظهر عاشورا، برپایی خیمه‌های معرفت اجرا شده و همچنین نیات موقوفات مرتبط با امام حسین(ع) و یاران ایشان به صورت امینانه اجرا می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص نهضت عاشورا، تشریح کرد: «هیچوقت نباید جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک عبرت از نظر دور بدارد، قطعا اسلام زندهی به عاشورا و به حسین‌بن علی(ع) است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: