پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
فرماندار اسکو:
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان اسکو بر ضرورت ایجاد گلخانه‌های پرورشی سبزی وصیفی دراجرایی کردن طرح توسعه کشاورزی پایدار دراین شهرستان تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، حیدرصادقی صبح امروز در بازدید از بزرگ‌ترین گلخانه پرورش سبزی و صیفی آذربایجان شرقی در شهرستان اسکو، اظهار داشت: نرخ بالای رشد جمعیت از یک سو و کاهش وسعت اراضی حاصل خیز و افت آب‌های زیرزمینی در حاشیه دریاچه ارومیه از سوی دیگر، ضرورت استفاده بهینه از امکانات موجود و توسعه کشاورزی پایدار را بیش از پیش می‌کند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به نقش واحدهای گلخانه‌ای در افزایش کمی و کیفی محصولات با افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، افزود: در چنین شرایطی که با بحران آب و شور شدن خاک‌های حاشیه دریاچه ارومیه مواجه هستیم، بایستی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید نسبت به افزایش میزان تولید در واحد سطح و سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای گلخانه‌ای و تولید صیفی‌جات گلخانه‌ای تغییری در روش‌های سنتی و حفظ آب و خاک اقدام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو نیز در این بازدید ضمن معرفی گلخانه سبزی و صیفی شهرستان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌های کلان بخش کشاورزی مبنی بر تنوع بخشی و توسعه و افزایش تولیدات کشاورزی، صنعت کشت‌های گلخانه‌ای مورد حمایت‌های ویژه وزارت جهاد کشاوزی قرار گرفته و مقرر گردیده است از تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاران این بخش به نحو قابل توجهی بهره‌مند شوند.

آیت‌الله عبادپور افزود: در راستای نیل به اهداف توسعه کشاورزی پایدار، تاکنون 9 واحد گلخانه‌ای تولید انواع محصولات گلخانه‌ای با مساحت 54500 مترمربع و 5 واحد گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی با مساحت 9600 متر مربع برای تولید سالانه 1781 تن از انواع محصولات گلخانه‌ای در شهرستان اسکو فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: گلخانه باغ صفا با تولید 1330 تن محصولات گلخانه‌ای و مساحت 41500 مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه تولید سبزی و صیفی در استان و تولیدکننده نمونه استانی در سال 93 مطرح است.

عبادپور با اشاره به اجرای طرح سند تدبیر شهرستان و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن سند تدبیر شهرستان و نیز طرح توسعه کشاورزی پایدار در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، احداث 2 مورد گلخانه در سطح 8000 مترمربع با اخذ پروانه تأسیس جهت دریافت تسهیلات بانکی و احداث 2 مورد گلخانه در سطح 19500 مترمربع در حال اخذ پروانه تأسیس در حال پیگیری است.


برچسب ها: اسکو ، توسعه ، گلخانه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: