دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما – مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: با انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان استان الگوی اقتصاد مقاومتی، تسهیلات ارزان‌قیمت به روستائیان ارائه می‌شود بانک‌ها نیز موظف به پرداخت تسهیلات با بهره ۴ درصد به متقاضیان مشاغل خانگی هستند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، با عنایت به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام‌گذاری شده و جهت‌گیری دولت نیز قطعاً بر روی روستاها متمرکزشده و قطعاً محور توسعه از روستاها می‌گذرد.


وی بابیان اینکه درگذشته تمرکز دولت، ‌شهر محور بود گفت: نگرش شهر محور گذشته نه‌تنها باعث پیشرفت نشد بلکه در مدار توسعه نیز باعث عقب‌ماندگی شد امروزه نیز باوجود گسیل کردن امکانات معیشتی، نتوانسته‌ایم سکونت و اشتغال را در روستاها پایدار کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی تنها عامل ماندگار کردن روستائیان را اشتغال عنوان کرد و ابراز داشت: در راستای ایجاد اشتغال برای روستائیان از 7 منبع مختلف تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده که یکی از آن‌ها ساماندهی صندوق‌های خرد روستایی است اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری، جهاد کشاورزی و یک NGO در بخش خصوصی در این زمینه نقش ایفا می‌کنند که فعالیت‌های جهاد کشاورزی در این زمینه مثبت ارزیابی می‌شود.

کرمی دستگاه دیگر پرداخت‌کننده تسهیلات اشتغال را صندوق اشتغال دستگاه‌های دولتی معرفی کرد و افزود: چون آذربایجان شرقی به‌عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب‌شده، تسهیلات ارزان‌قیمت به روستائیان ارائه می‌کنند بانک‌ها نیز موظف به پرداخت تسهیلات بانکی با بهره 4 درصد به متقاضیان مشاغل خانگی درزمینهٔ های شهری و روستایی هستند.

وی فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه عاشورا را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه عاشورا مبلغ 150 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره 2 درصد به دهستان‌های استان درزمینهٔ اشتغال پرداخت می‌کند که از بخشداران و دهیاران عزیز انتظار داریم تا با بسیج سازندگی سپاه عاشورا همکاری کاملی داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی به امضای تفاهم‌نامه با بانک سینا نیز اشاره کرد و بیان داشت: بانک سینا مبلغ 200 میلیارد ریال در استان تسهیلات شتغالزایی به واحدهای تولیدی می‌دهد که این مبلغ با مذاکرات بعدی تکرار خواهد شد.

کرمی ادامه داد: پست‌بانک نیز با بهره 8 درصد تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اشتغال دهیاری‌های استان پرداخت می‌کند ما درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی 100 روستا را در استان به‌صورت پایلوت در نظر گرفته‌ایم که نزدیک 5 میلیارد ریال برای هر دهیاری در نظر گرفته‌ایم که جمعاً مبلغی بالغ‌بر 50 میلیارد ریال را شامل خواهد شد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: