جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
امام جمعه موقت تبریز:
عجب شیر ما – امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی از مسئولان به صورت عمدی و برخی دیگر از روی ناآگاهی باعث آسیب به کشور می‌شوند، گفت: کم‌توجهی به ریشه‌های اصلی انقلاب و طمع برای پول و مقام نشان از کمبود شعور سیاسی افراد است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، ظهر امروز نهم مهرماه، حجت الاسلام علی حاجی‌زاده در خطبه نماز جمعه تبریز به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نقش آن تاکید کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه الهی بوده که اگر به درستی در جامعه اعمال شود، تمامی فرائض دیگر در جامعه احیا خواهد شد.

وی به روایتی از امام حسین(ع) در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نهضت امام حسین(ع) برای کسب مقام و ریاست طلبی نبوده، بلکه برای ادامه راه جد خود و اصلاح جامعه بوده و تمام تلاش ایشان در راستای بازگرداندن قسمت‌های اصلی و فراموش شده اسلام بود.

حاجی‌زاده در روایت دیگر از امام حسین(ع) افزود: ایشان به پروردگار از اینکه جماعت برده دنیا شده‌اند و و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شده و دین فقط در زبان آنهاست و هیچ اثری از قلب سرشار از دین وجود ندارد، سخن می‌گفتند و خواستار اصلاح جامعه و گرایش به اسلام ناب محمدی بودند.

وی با اشاره به خونریزی‌های وهابیت و آل‌سعود و کشتار شیعیان توسط این افراد گفت: همه این خونریزی‌ها به دلیل ترس از شیعیان بوده؛ زیرا آنها از این هراس دارند که هر کسی با منطق شیعه آشنا می‌شود به سمت مکتب حسینی و اسلام ناب محمدی جذب می‌شود و این علیه آنهاست.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگر صحبت‌هایش به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و افزود: 9 مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و جوانان فلسطینی است که این رژیم جعلی کودکان مظلوم را به خاک و خون کشیدند.

وی همچنین افزود: 12 مهرماه آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با شروع ماه محرم نیز است، باید شئونات اجتماعی را برای حفظ شان امام حسین(ع) در سوگواری ها توجه کنیم و بیشتر از واقعه کربلا به اهمیت مکتب امام حسین(ع) توجه شود.

حاجی‌زاده مناسبت 13 مهر را نیز یادآور شد و گفت: در این روز امام خمینی(ره) در سال 57 از عراق به پاریس هجرت کرده‌اند و با توجه به محدودیت‌ها با مقاومت و ایستادگی حرف خود و نهضت خود که ادامه‌دهنده نهضت امام حسین(ع) است را گسترش داد.

وی به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرده و ادامه داد: عزت یک مملکت با نیروهایی است که مجاهدانه در راه خدا و مردم تلاش می‌کنند و باید بگویم در سایه این تلاش ایران در رابطه با دستگیری سوداگران مرز و قاچاق مواد مخدر در جهان رتبه اول را دارد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: وقتی سخن از دستگیری سارق، قاتل و ... می‌شود باید به این نکته توجه کنیم که چه کسانی بی‌خوابی و فشار تحمل کرده‌اند که این امنیت در کشور جاری شود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اینکه دشمن درصدد ایجاد دودستگی در کشور است، گفت: مقام معظم رهبری از ایجاد دو دستگی در کشور نگران هستند و همیشه بر اینکه برخی از افراد با نام اسلام و انقلاب به درون مردم نفوذ کرده و کشور را متلاشی میکند، تاکید فراوان دارند.

وی اضافه کرد: برخی از خود جامعه به صورت عمدی و البته به صورت ناآگاهانه کارها و مسائلی در جامعه مطرح می‌کنند که در شأن اسلام و انقلاب اسلامی نبوده و باعث تنش می‌شوند.

حاجی‌زاده ادامه داد: آن تعداد از افرادی که ناآگاهانه بی‌توجه به مسائلی از قبیل خانواده شهدا، جایگاه ولایت فقیه و اهمیت آن در جامعه هستند، سهم خود از سفره انقلاب را مطرح کرده و فقط به فکر شکم خود هستند و این ناشی از کمبود شعور سیاسی در این افراد است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی از مسئولان به صورت عمدی و برخی دیگر از روی ناآگاهی باعث آسیب به کشور می‌شوند، گفت: کم توجهی به ریشه‌های اصلی انقلاب و طمع برای پول و مقام و اهمیت دهی به شکم در برخی از افراد نشان از کمبود شعور سیاسی در آنهاست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: