شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
رییس شورای شهر تبریز:
عجب شیر ما – رئیس شورای شهر تبریز گفت: امیدواریم در تبریز 2018، حداقل دو میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم و هر سال بر این تعداد افزوده شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،  شهرام دبیری در همایش روز جهانی گردشگری اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه، رکود اقتصادی است که بعضی از بخش‌های تولیدی محدود و متوقف شده‌اند، در حالی که صنعت گردشگری باعث رونق اقتصادی و همچنین منجر به کارآفرینی بر جوانان جویای کار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما از تبریز 2018، معرفی تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری به کل دنیاست و در این راستا تبریز 2018 برای ما یک آغاز و فرصت مغتنم شمرده می‌شود.

دبیری با اشاره به این مطلب که تبریز هنوز نتوانسته به جایگاه اصلی خود برسد، اذعان اشت: بعد از صنعت نفت و خودروسازی در دنیا، صنعت توریسم سومین صنعت پر اهمیت است که کارآفرینی انجام می‌دهد، اما متاسفانه ما به این واقعه چنانکه لازم بود، توجه نکرده‌ایم و تبریز را با قدمت دیرینه‌اش در شهر اولین‌ها فراموش کردیم، لذا لازم است مجددا جایگاه خود را پیدا کند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم و تمام مسئولین استان در این زمینه باید با هماهنگی و مدیریت جدی تصمیم بگیرند و ما هم در شورای اسلامی شهر و شهرداری با حمایت جدی تلاش می‌کنیم تا شهر تبریز را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه ما در شورا مصمم هستیم شهر را برای پذیرای گردشگران آماده کنیم، گفت: امیدوارم برای رسیدن به موفقیت با اتحاد و همدلی مردم به سوی موفقیت پیش برویم.

دبیری اضافه کرد: تمام شهروندان باید پذیرای مسافران و گردشگران باشند، امیدواریم در تبریز 2018، حداقل در سال دو میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم و هر سال بر این تعداد افزوده شود.

وی افزود: در زمینه خواهرخواندگی با شهرهای مهم دنیا کارهای مهمی انجام دادیم و تا اینجا با استقبال خوبی مواجه شدیم.

دبیری گفت: مراودات فرهنگی، علمی، اجتماعی، ورزشی و...  در زمینه‌های مختلف بین شهر تبریز و یگر شهرهای مهم دنیا انجام می‌شود که امیدوارم مراودات فرهنگی به جایگاه اصلی تبریز کمک کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: