پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما – مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در تبریز سال 2018 هر گردشگر به صورت غیرمستقیم 9 شغل ایجاد کرده و یک هزار و 200 دلار درآمدزایی خواهد شد که می‌تواند به نفع مردم نیز باشد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، مرتضی آبدار ظهر امروز، چهارم مهر ماه، در نشست خبری با موضوع ستاد اجرایی و خدمات سفر و گرامیداشت روز جهانی گردشگری بیان کرد: 27 سپتامبر مصادف با 6 مهر ماه روز جهانی گردشگری است، برنامه‌ای در تالار پتروشیمی با شعار جهانی گردشگری برای همه و همه برای گردشگری برگزار خواهد شد.


وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، برای سال 2016 و 2018 برنامه‌های جذاب و متنوعی خواهیم داشت، گفت: در حوزه گردشگری و صنایع دستی و همچنین توجه به اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال از برنامه‌های اصلی است.

آبدار به افزایش گردشگر در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: رئیس ستاد سفرهای استانی برعهده استاندار استان، قائم مقام این ستاد، معاونت عمرانی استاندار و همچنین دبیر ستاد سفرهای استانی سازمان میراث فرهنگی استان می‌باشد که با تلاش شبانه‌روزی افزایش 6 درصدی در زمینه گردشگر در سال‌جاری داشته‌ایم.

6خانه قدیمی به هتل آپارتمان تبدیل می‌شود/ صدور مجوز 27 هتل برای تبریز 2018

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص اینکه کمبودهای فراوانی در زمینه زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل، هتل‌ها و سرویس‌های بهداشتی داریم، گفت: طی دو سال گذشته با اتخاذ سیاست‌های تشویقی در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به وجود آمده است، که توانستیم مجوز 6 هتل 5 ستاره، 5 هتل 4 ستاره، 9 هتل 3 ستاره و 7 هتل دو ستاره را برای تبریز 2018 بگیریم.

وی افزود: در این زمینه با دو گروه آلمانی و ایتالیایی مذاکراتی در زمینه ساخت هتل انجام شده است که با صدور مجوز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

آبدار با بیان اینکه در بخش ساخت هتل، قسمتی از آن توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد، گفت: موضوع ساخت هتل آپارتمان در حال بررسی و تکمیل بوده و همچنین در این راستا با شناسایی خانه‌های قدیمی اقدام به تبدیل 6 خانه قدیمی به هتل آپارتمان یا بوتیک هتل شده است.

وی همچنین به همایش سرمایه‌گذاران خارجی در تهران اشاره کرد و گفت: این همایش 11 و 12 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد که استان آذربایجان‌شرقی نیز یک غرفه در این همایش خواهد داشت.

شناسنامه و برندسازی برای صنایع دستی تعریف خواهد شد

آبدار به انتخاب استان به عنوان پایلوت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی تمامی فعالیت‌های خود را بر اساس شعار سال انجام داده، که از این رو موضوع اشتغال طرح اصلی در فعالیت‌های شاخص این سازمان است.

وی ادامه داد: در زمینه صنایع دستی شناسنامه و برند تولید وجود ندارد که با برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تمامی صنایع دستی شناسنامه و برند تعریف خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه، 7 مهر ماه بازار مشترک میراث فرهنگی و شهرداری تبریز در توانیر افتتاح خواهد شد که البته شهرکی برای بازارچه صنابع دستی طرح شده است در ماه‌های آینده‌ تمامی برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه و همچنین محل نمایشگاه اعلام خواهد شد.

وی با گلایه از اینکه امروزه اجناس چینی جای صنایع دستی ایرانی را پر کرده‌اند، گفت: باید فرهنگسازی در زمینه صنایع دستی انجام گیرد؛ زیرا تا مردم آگاهی و اطلاعات از اجناس نداشته‌ باشند صنایع دستی ایران جایگاه شایسته خود را نخواهد یافت.




رسیدگی به مسجد کبود، میدان سعدآباد، بازار تبریز، دانشگاه ربع رشیدی از مطالبات مردمی است

آبدار اظهار کرد: برای رسیدن به تبریز 2018 نیاز به یک خانه تکانی اساسی است که رسیدگی به انشعابات، مقاوم سازی، تعمیر و زیباسازی اماکن مهم شهری از جمله مسجد کبود، میدان سعدآباد، بازار تبریز و دانشگاه ربع رشیدی از مطالبات مردمی بوده است.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌های مطرح شده از سال 82 سیاست کشور بر مبنای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی بوده است که در این بخش به بافت‌های تاریخی نیز ورود شده است.

مسجد کبود تبریز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز جهانی فرهنگی تبدیل می‌شود

وی افزود: در سال‌های آینده مسجد کبود به عنوان بزرگ‌ترین مرکز جهانی فرهنگی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مقاوم سازی ابنیه‌های تاریخی در مقابل زلزله اشاره کرد و ادامه داد: ابنیه‌های تاریخی هویت اصلی استان بوده که است که با زیباسازی و مقاوم سازی آنها می‌توان زیرساخت‌های اساسی تبریز 2018 را آماده کرد.

تعلیق مجوز فعالیت هتل‌های گرانفروش

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی از هتل‌های تبریز گران‌فروشی می‌کنند، گفت: هر هتلی در استان اگر طبق ضوابط و آئین‌نامه پیش نرود، مجوز فعالیتشان تعلیق شده و اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.

آبدار همچنین در سئوالی دیگر در زمینه خرید خانه‌های قدیمی توسط مردم، چنین گفت: طبق مذاکرات و جلسات متعدد 255 خانه جزء خانه‌های قدیمی شناسایی و ثبت شده‌اند که با برنامه‌های پیش‌بینی شده اقدام به جذب مردمی به خرید خانه‌های قدیمی بدون تغییرشکل ظاهری انجام خواهیم داد.

100 روستای هدف گردشگری تعیین شده است

وی در بخش دیگر به صنعت بوم‌گردی و طبیعت گردی اشاره کرد و بیان داشت: تا به امروز 100 روستای هدف گردشگری تعیین شده است که برای هر کدام از این روستاها یک کارشناس اختصاص داده شده تا به تمامی مسائل گردشگری این روستاها بدون ایجاد خسارات و زیان رسیدگی کند.

آبدار با اعلام اینکه افراد زیادی برای فعالیت گردشگری در روستاها ابراز تمایل داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان تورهای بومی گردی وجود ندارد و از این رو باعث ایجاد خسارت‌های زیادی در طبیعت می‌شود، افراد زیادی با سرمایه‌گذاری می‌خواهند صنعت طبیعت گردی را در روستاهای استان کلید بزنند.

وی در همین راستا افزود: برای احیا و رسیدگی به گل‌های روستای گنبرف، یک فرد ترکیه‌ای علاقه زیادی به این امر دارد که در حال مذاکره و طرح ریزی هستیم.

هر گردشگر 1200 دلار وارد تبریز 2018 خواهند کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه 30 درصد فعالیت‌ها برای آماده سازی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی سخت افزاری است، گفت: 70 درصد از فعالیت‌ها به صورت فرهنگ‌سازی، اجتماعی، آموزشی و ... خواهد بود.

وی افزود: در تبریز سال 2018 هر گردشگر به صورت غیرمستقیم 9 شغل ایجاد کرده و یک هزار و 200 دلار درآمد خواهد شد که می‌تواند به نفع مردم نیز باشد.

آبدار در پایان اعلام کرد: 115 سرویس بهداشتی در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است  که این آمار در شان استان نیست و باید بر تعداد آن افزوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به شعار سال و انتخاب استان به عنوان پایلوت در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بحث اشتغال یکی از اولویت‌های اصلی میراث فرهنگی بوده که با آموزش و ایجاد تنوع کارآفرینی و به‌روزرسانی صنایع امکان‌پذیر خواهد بود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: