دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دهیاران با تکیه بر توان و ظرفیت های روستاها در توسعه و آبادانی روستاها با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری،محمد صادق پورمهدی در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان جلفا با شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران این شهرستان، اظهار کرد: ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه ای در روستاها وجود دارد که بدون تکیه بر اعتبارات دولتی می توانند به بالفعل و منبع أرامدی برای روستاییان تبدیل شوند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش دهیاران در توسعه روستاها، افزود: دهیاران با استفاده از اختیارات قانونی و با جذب مشارکت های مردمی همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی در توسعه و آبادانی روستاها تلاش کنند.

معاون عمرانی استاندار به حمایت های ویژه دولت از مدیریت روستایی اشاره و تصریح کرد: اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار در نیمه نخست امسال به دهیاری ها حاکی از توجه و نگاه خاص دولت یازدهم به مناطق روستایی است.

پورمهدی از دهیاران خواست اعتبارات را با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در راستای خارج کردن روستاها از مصرف گرایی به سمت تولید محور هزینه کنند.

وی به برخی قوانین سخت و دست و پا گیر در توسعه روستایی اشاره و از برنامه های دولت برای کاستن از این قوانین به منظور توسعه مناطق روستایی خبر داد.

پورمهدی در ادامه با گریز به دستاوردهای دولت یازدهم در رفع بیکاری، رونق صنعت و تولید، این توفیقات را حاصل همراهی و مشارکت مردم به خصوص روستاییان با دولت بیان کرد.

وی تفویض اختیار در بیش از یکصد مورد به استان ها را گامی در جهت شکوفایی و حل مشکلات مردم دانست و افزود: بسیاری از این اختیارات در زمینه مسایل و مشکلات روستاها بوده و نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

فرماندار جلفا نیز در این نشست با تشریح دستاوردهای دولت در مناطق مرزی، خروج از رکود در این شهرستان و حرکت با شتاب  به سمت توسعه و پیشرفت را از دستاوردهای دولت یازدهم در شهرستان جلفا بیان کرد.

زاهد محمودی اظهار کرد: در بخش کشاورزی، آبزی پروری، توجه به ابادانی روستاها و توسعه گردشگری پیشرفت های محسوسی در این شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: بسیاری از مناطق روستایی به واسطه رونق کسب و کار و تولید محور بودن شاهد مهاجرت معکوس از شهرها بوده و برخی روستاها نیز با حمایت دولت به کارگاههای تولیدی و صنایع کوچک تبدیل شده است.

محمودی با تبیین نقش مردم در کسب موفقیت برای دولت بر استمرار حمایت ها و همراهی مردم به خصوص روستاییان با دولت تاکید کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز در این نشست بر ضرورت تغییر نگرش به روستا و روستایی تاکید و مشارکت پذیری مردم را ابزاری مهم برای هموار سازی مسیر پیشرفت دانست.

محسن خادم عرب باغی اظهار کرد: در دنیای امروزی روشهای سنتی تولید دیگر جوابگوی توسعه نیست و بایستی با اتکا به توان و ظرفیت های محلی و رونق صنایع کوچک به خصوص در مناطق روستایی همسو با دنیا حرکت کرد.

وی توسعه صادرات و کاهش اتکا به واردات کالاهای خارجی به واسطه حمایت از تولیدات داخلی و روستایی را در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال موثر دانست.

عرب باغی با اعلام حمایت سازمان منطقه آزاد ارس از روستاییان و تولیدات روستایی در راستای توسعه و آبادانی روستاها، از شوراهای اسلامی و دهیاران خوئاست در این رابطه نقش آفرینی کنند.

در این نشست از تعدادی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و مدیران موفق در عرصه توسعه و پیشرفت شهرستان جلفا قدردانی شد.

در حاشیه این نشست، نمایشگاه توانمندی های روستاییان شهرستان جلفا نیز در 17 غرفه با تولیدات کشاورزی و صنایع دستی روستایی راه اندازی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: