شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به وظیفه خود در خصوص نظارت بر درج آگهی‌های تبلیغاتی عمل کند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، رضا مسعودی‌فر در جلسه کارگروه وضعی انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی با موضوع «تقویت اثربخشی ساز و کارهای نظارتی به منظور پیشگیری از کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های تبلیغاتی»، در سالن جلسات دادگستری تبریز با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در سطح استان ناشی از انتشار پاره‌ای آگهی‌های تبلیغاتی است، اظهار داشت: این‌گونه آگهی‌ها به صورت‌های سنتی (روزنامه، مجله و ...)، الکترونیکی، صوتی و تصویری از طریق صدا و سیما حتی با وجود مجوزهای لازم از طرف بخش خصوصی و غیردولتی منتشر می‌شوند که عمدتاً با موضوع تجاری و بازرگانی، استخدام و ...هستند.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی به وظیفه خود در خصوص نظارت بر درج آگهی های تبلیغاتی عمل کند و کثرت آگهی‌های تبلیغاتی دلیل موجهی برای ضعف نظارت نیست.

بر اساس این گزارش، در این جلسه تصویب شد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صدا و سیما مرکز استان و شهرداری مستندات قانونی اعم مقررات، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در حوزه آگهی و تبلیغات را جمع بندی و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.

در این نشست تصویب شد برای آگاه‌سازی مردمی، پلیس فتا و پلیس پیشگیری استان با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان محتوای آگاه‌سازی را تهیه و در قالب کتابچه و بروشور و ... چاپ و توزیع کنند.

در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های تبلیغاتی در سایر کشورها، یک نمونه مطالعه تطبیقی توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان انجام گیرد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سازوکارهای نظارت بر چاپخانه‌ها قبل از چاپ آگهی را به‌صورت مکتوب به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آخرین وضعیت کانون‌های تبلیغاتی اعم از مجاز و غیرمجاز را به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کند و پلیس اماکن استان مطابق مقررات با همکاری اتحادیه مربوطه نسبت به جلوگیری از فعالیت کانون‌های تبلیغاتی غیرمجاز اقدام کند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: